Een vonnis 19 jaar na uitspraak laten uitvoeren

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Marcus Kahler
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Een vonnis 19 jaar na uitspraak laten uitvoeren

#1 , 06 sep 2024 14:01

Hallo

In 1998 moest ik stoppen achter een aantal wagens die gestopt waren voor een aantal paarden die op de weg stonden .Een merry met haar veulen.Bij aankomst van de rijkswacht (toen nog) werden wij ,de omstaanders ,gevraagd mee te helpen de paarden in een nabij gelegen wei te zetten.De merry was braaf maar het veulen koos het hazepad.Ik bleef bij de merry en de rijkswachters samen met een aantal omstaanders gingen achter het veulen aan.Het veulen was hun allemaal te snel af en cirkelde terug naar zijn/haar moeder en ik stond in de weg.Dus een stamp later van het veulen lag ik in de gracht met een dubbele onderarmbreuk.Geen verzekering bij de eigenaar van de paarden.Dus de eigenaar voor de rechter gedaagd voor de schade die ik had geleden en na 7 jaar procederen had de rechtbank de eigenaar volledig aansprakelijk gesteld .In november 2005 is het vonnis uitgesproken.Maar de eigenaar was nergens te bekennen.Nadat ik zelf op onderzoek ben gegaan heb ik hem in Frankrijk gevonden.Maar hij bezat ineens niets meer.Nu ben ik vorige maand erachter gekomen dat meneer terug in Belgie is.Hij is een goede springruiter en behaalde dit jaar al verschillende prijzen.Ik weet waar hij nu werkt.
Dus nu mijn vragen
Het vonnis werd nooit betekent. Er was geen officieel adres destijds.
Het vonnis is volgens mij 20 jaar uitvoerbaar .klopt dit
Als het nog steeds uitvoerbaar is .Hoe ga ik dan te werk om het te laten uitvoeren?
(Het gaat om een bedrag van 23000 euro 19 jaar geleden)

dank bij voorbaat
Marcus

bosprocureur

#2 , 06 sep 2024 15:29

Ik dacht dat er maximum 10 jaar was om een vonnis te laten betekenen.

Is er ooit iets gebeurd om die termijn te stuiten, wat deed uw advocaat intussen ?

Marcus Kahler
Topic Starter

#3 , 06 sep 2024 18:08

nou de advokaat deed niks meer.
hij berichte mij destijds ,nadat ik de vraag stelde hoelang het vonnis geldig was ,dat het vonnis tot 30jaar nog uitvoerbaar was of misschien korter als de wet zou veranderen (afhankelijk was van de rechter dan).
Betekenen was niet mogelijk.Geen officieel adres .
Stuiting is dus niet gebeurt.

Reclame

Franciscus

#4 , 06 sep 2024 23:21

Bij mijn weten 20 jaar .....maar u hebt het vonnis nog niet laten betekenen dat zal eerst moeten gebeuren.
Of u daarna direct bewarend beslag kan leggen op zij eigendommen ..??? Daar zal een gerechtsdeurwaarder dan ook nog moeten nagaan of hij hier eigendommen of BE rekeningen heeft.

Terug naar “Stel een vraag”