Eind 2023 bestel ik via Zalando en zoals steeds kies ik voor betalen per overschrijving, omdat ik graag eerst het product in handen krijg & als ik het effectief in handen heb wat ik effectief heb besteld (les uit eerdere ervaringen).
Vergetelheid (door omstandigheden) wil dat ik deze over het hoofd zie, tot ik uiteraard een brief krijg van een Incassobureau, zijnde Alektum Group.
Ik krijg deze brieven later te zien door verhuis (Bpost blijkt het soms wel is lastig te hebben met de juiste brieven bij de juiste mensen te krijgen, soit ik wijk uit) en Uiteindelijk betaal ik het bedrag + interest van het Incasso in April 2024, Incasso bevestigd ontvangst van betaling.
Echter na verloop van tijd blijkt dat volgens Zalando de betaling nog openstaat. Na navraag bij het Incasso, bevestigen zij tot 4maal toe het nodige te hebben gedaan bij de opdrachtgever en het dossier bij hen is gesloten. Ondanks herhaaldelijke contactopnames met Zalando met deze melding + rekeningafschrift als bewijs, blijft bij hen het bedrag openstaan en is volgens Zalando dus nog niet betaald.
Omdat zoals iedereen (denk ik dan) ik niet graag heb dat er ergens nog een openstaand bedrag te vinden is, wil ik dat dit zogenaamde 'openstaand bedrag' verdwijnt, echter blijken beide instanties niet écht pro-actief te handelen hierin...
Is er EEN mogelijkheid om deze instanties in gebreke te stellen voor het correct afhandelen, ookal is dat voor mij geen exacte wetenschap OF zijn er juridisch mogelijkheden om dit te laten corrigeren?
Het is voor mij gewoon heel lastig dat er ergens een openstaand bedrag zou staan terwijl ik weet dat dat zéker niet zo is...
Alvast bedankt.