Advies nodig na het ontdekken van de ontrouw van mijn vrouw

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Jannn45
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Advies nodig na het ontdekken van de ontrouw van mijn vrouw

#1 , 05 aug 2024 16:29

Hallo allemaal,

Ik ga door een zeer moeilijke periode en ik heb echt advies nodig. Ik heb onlangs ontdekt dat mijn vrouw mij bedriegt. Het is een uiterst pijnlijke situatie en ik weet niet goed wat ik nu moet doen.

Ik heb indirect bewijs van haar ontrouw (berichten, telefoontjes, verdacht gedrag), maar ik priveedetective heb niets concreets dat legaal kan worden gebruikt. Ik denk eraan een privédetective in te huren om hard bewijs te krijgen, maar ik weet niet zeker of dat de moeite waard is en hoe dit kan worden gebruikt in een echtscheidingsprocedure.

Hier zijn mijn vragen:

Zijn de bewijzen verkregen door een privédetective toelaatbaar voor de rechtbank in geval van een echtscheiding op grond van schuld?
Welke impact zouden deze bewijzen kunnen hebben op de echtscheidingsprocedure, met name met betrekking tot de voogdij over de kinderen en de verdeling van de bezittingen?

Heeft iemand een vergelijkbare situatie meegemaakt en zou hij zijn ervaring kunnen delen of advies kunnen geven over de beste manier om dit juridisch en emotioneel aan te pakken?

Alvast bedankt voor jullie hulp. Dit is echt een moeilijke periode voor mij en elk advies of steun zou zeer gewaardeerd worden.

Fijne dag allemaal,
Jann

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2024 16:49

Echtscheiding op grond van schuld is niet de correcte term.

Je zal meer informatie vinden onder echtscheiding op grond van onherstelbare ontwrichting. Dit staat dan in tegenstelling met de echtscheiding door onderlinge toestemming.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”