Afstand voor afsluiting te plaatsen van rooilijn straatkant

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
JorisDvn
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Afstand voor afsluiting te plaatsen van rooilijn straatkant

#1 , 28 jul 2024 21:46

De gemeente wil de rooilijnen in de Kaaskorf te Tielt-Winge aanpassen om nadien wegen en riolering aan te leggen. (Wij als bewoners zijn geen vragende partij) Buiten dat we een stuk grond moeten afstaan, zouden we de nieuwe afsluiting een halve meter van de rooilijn aan de straatkant moeten plaatsen. Zo zou ik wel veel grond verliezen aangezien ik een hoekperceel heb. Kunnen ze dit zomaar eisen?

Franciscus

#2 , 28 jul 2024 21:48

Is er een onteigeningsprocedure opgestart?
Is er een overnameprijs bepaald?

JorisDvn
Topic Starter

#3 , 31 jul 2024 07:07

Er is voor zover wij weten geen onteigeningsprocedure opgestart. Nadat de nieuwe rooilijn bepaald is, wordt de prijs bepaald van het afgestane stuk. En dit wordt verrekend met de kosten van de riolering en straten aanleg. Ik heb alvast bezwaar aangetekend tegen het voorstel van de nieuwe rooilijn en ik ben niet de enige.
We worden verwacht zelf mee te moeten betalen aan deze verbetering (onze grond wordt zogezegd meer waard). Zodat de andere inwoners van Tielt-Winge niet moeten meebetalen voor onze riolering, maar wij betalen wel al jaren belastingen voor de riolering in andere straten. Op dit moment zijn de wegen privé eigendom volgens de gemeente, dus moeten we de putten zelf opvullen. Hier liggen wel alle nutsleidingen (behalve riolering) en de vuilkar en de post komt ook gewoon aan huis.
We hebben ooit een planbatenheffing (berekend op het grondoppervlak en het aantal meters aan de straat gelegen) moeten betalen omdat deze vakantiewoning wijk werd geregulariseerd naar wijk voor kleinschalig permanent wonen, met nen hoop beperkingen. En dit ook onder het mom dat onze grond nu meer waard werd.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”