Service van slechte kwaliteit door een officiële autodealer
Geplaatst: 19 jul 2024 17:44
Dag Allemaal. Bij voorbaat excuses voor mijn Dutch.
Ik kwam een vervelende situatie tegen. Ik ging voor de keuring en werd op drie punten geweigerd:
1. Lambdawaarde buiten afstellingscriteria 1 +/- 0.03 of niet overeenkomstig specificaties fabricant
2. Breedtelichten. Amerikaanse lampen vooraan, die niet vanzelf mogen oplichten als je de dimlichten aanzet.
3. Er is een stukje van de splitter afgebroken (kan verwondingen veroorzaken)
Ik ben meteen naar de officiële dealer gegaan. Het tweede en derde punt zijn gecorrigeerd door een nieuwe splitter aan te schaffen en de Amerikaanse lampen uit te doen. En het eerste punt werd volgens de verklaring van de meester geëlimineerd door het vervangen van twee lambdasondes, wat mij 450 euro kostte (in totaal kostte het 850 euro voor alles).
Ik ga voor de tweede keer naar keuring, ze vertellen mij dat het lambda getal ook te hoog is. Het bleek geen probleem te zijn met de sensoren en ik betaalde gewoon 450 euro. Wat zegt de wet en de praktijk hierover? Als hetgeen waarvoor ik betaald heb mijn probleem niet oplost, heb ik dan het recht om mijn geld terug te eisen?
Ik kwam een vervelende situatie tegen. Ik ging voor de keuring en werd op drie punten geweigerd:
1. Lambdawaarde buiten afstellingscriteria 1 +/- 0.03 of niet overeenkomstig specificaties fabricant
2. Breedtelichten. Amerikaanse lampen vooraan, die niet vanzelf mogen oplichten als je de dimlichten aanzet.
3. Er is een stukje van de splitter afgebroken (kan verwondingen veroorzaken)
Ik ben meteen naar de officiële dealer gegaan. Het tweede en derde punt zijn gecorrigeerd door een nieuwe splitter aan te schaffen en de Amerikaanse lampen uit te doen. En het eerste punt werd volgens de verklaring van de meester geëlimineerd door het vervangen van twee lambdasondes, wat mij 450 euro kostte (in totaal kostte het 850 euro voor alles).
Ik ga voor de tweede keer naar keuring, ze vertellen mij dat het lambda getal ook te hoog is. Het bleek geen probleem te zijn met de sensoren en ik betaalde gewoon 450 euro. Wat zegt de wet en de praktijk hierover? Als hetgeen waarvoor ik betaald heb mijn probleem niet oplost, heb ik dan het recht om mijn geld terug te eisen?