Beste
Sinds kort ben ik ontslagen geweest maar de werkgever haalt verschillende reden aan zoals geen melding van ziekte (terwijl ik hier bewijzen van heb en maar 2 keer ziek ben geweest in de 3 jaar ik daar gewerkt heb)
tot zelfs slecht functioneren maar er heeft nooit een feedback gesprek plaatsgevonden noch ben ik hiervan op de hoogte gebracht.
Ook beweerd hij dat ik ooit iets gestolen had maar dit klopt ook niet en dit komt 9/10 dat hij dit ergens heeft geplaatst en niet meer weet waar zoals we hem kennen...
Verder gaf hij ook aan dat ik moeilijk met collega X om kon terwijl dit ook totaal niet het geval was en ik niet goed weet waar hij dit vandaan haalt.
Het gaat om een klein bedrijf.
Verder had ik na 1 jaar indienst zelf achter feedback gevraagt mondeling en die was positief.
Ik ben naar de vakbond geweest en die weet te vertellen dat omdat het een klein bedrijf is dat ik weinig kans maak omdat de rechter dan ervanuit gaat dat de communicatie over slecht functioneren wel moet gebeurd zijn.
Klopt dit allemaal wat die jurist zegt? Ik vindt dit een zeer vreemde uitleg.
Dan zou je iedereen kunnen ontslaan met gemak als baas van een klein bedrijf.
Hij haalt dus allemaal reden aan (en er zijn er nog een 7-8 tal die ik hier niet heb vermeld trouwens) die hij in mijn ogen heeft uitgevonden of uit de context haalt.