Partner wil mij uit huis zetten

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Lic
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Partner wil mij uit huis zetten

#1 , 01 apr 2025 21:37

Ik ben een vrouw van 46j, die wettelijk samenwoond. Wij zijn elke voor de helft eigenaar vd woning.
Wij gaan uit elkaar en partner wil alles gebruiken om mij alles af te pakken.
(We hebben gelukkig geen kinderen).
Hij dreigt mij uit het huis te laten zetten door rechter en ik wist niet direct met welke reden.
Nu viel het kwartje bij mij en denk ik dat hij mij op mijn cannabisgebruik tegen me zal gebruiken.(rook af en toe een jointje) Desondanks hij tot 4 maanden geleden een probleem met alcohol had. Is nu ineens gestopt.
Kan mijn partner zomaar een drugtest laten afdwingen bij rechter zonder iets van bewijs te hebben, enkel zijn gesproken woord?
Mercikes alvast

Lic
Topic Starter

#2 , 01 apr 2025 23:20

Laat ook even weten dat ik ondertussen wel 10dagen niet meer rook want wil hem sowieso geen stok achter de deur geven.

Lic
Topic Starter

#3 , 02 apr 2025 00:10

Het probleem waarom mijn partner zo dreigende taal durft te spreken, is omdat hij financiël veel sterker staat dan ik. Hij is ervandoor met geld dat we gewonnen hadden bij de nationale loterij. Hij vind dat het alleen van hem is. Desondanks we wettelijk samenwonende zijn, hebben we van bij de aankoop van ons huis, 10jaar geleden altijd alles in in pot gegooid zoals een getrouwd koppel. Wij hadden tot voor kort dan wel, enkel 1 gezamenlijke rekening.
Het is altijd "ons" geld geweest tot over 4maanden. Toen was het zijn geld en heb ik ontdekt dat dit gewonnen geld enkel op een rekening staat op zijn naam. Wist dit niet heb hem gewoon daarin vertrouwd. Na 16j samen te zijn dacht ik wel hem te kunnen vertrouwen en dat is mijn fout! Ik dacht dat hij dit gewonnen geld ook gezamelijk had gezet..
Kan ik nog aanspraak maken op dit geld?

Reclame

Franciscus

#4 , 02 apr 2025 14:42

Gezien u mede eigenaar bent van de woning kan de andere partij u zo maar niet uit het huis laten zetten.
Dat is los van type van samenwonen want samenwonen kan via vb procedure gemeente beëindigd worden.
U hebt uw wettelijke woonplaats ( domicilie) daar .

Als alles via een rekening betaald werd en dus mogelijk ook het biljet van de Nationale Loterij is dat in die optiek ook aangekocht let gemeenschappelijk geld. Edoch dat bewijzen zal niet makkelijk zijn.
En heeft niets te maken met feit dat hij u wil buitenzetten.

Zelfs het roken van cannabis is zo direct geen argument.

Bij welke rechtbank denkt uw partner dat hij terecht zou kunnen voor die beweringen?

Thomas_A

#5 , 03 apr 2025 05:40

De woning is van jullie beiden, dus iemand zal toch moeten verhuizen en zich laten uitkopen. Of de woning aan een derde verkopen, maar ook dan is het gebruikelijk dan 1 van beiden tijdelijk blijft wonen tot dit rond is.

Wat is uw voorstel dan, want dat lees ik niet?

Terug naar “Stel een vraag”