Verkeerd uur op PV verkeersboete

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
KathyDL
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verkeerd uur op PV verkeersboete

#1 , 10 mar 2025 11:42

Ik ontving recent een PV wegens te snel rijden in zone 30 (gecorrigeerd 55 - dus kan op verval) waarbij het uur van de overtreding niet klopt, er staat 16:07 en ik heb bewijs dat ik betalingen deed om 15:57 en 16:03 in 1 zaak en om 16:08 in een zaak 2 huizen verder ( een afstand die ik te voet aflegde) . De overtreding is 550 m verder, dus kan wel zijn dat ik daar passeerde op weg naar huis , maar niet om 16:07.
Als ik deze overtreding betwist , maak ik kans om dit te winnen ? of mag het uur een zekere afwijking hebben?
Alvast bedankt voor jullie input !

LeenW

#2 , 10 mar 2025 11:47

Als dat uw enige argument is, zou ik er niet aan beginnen. Voor hetzelfde geld zit die 2-3 minuten vertraging in de betaalgegevens.

Sirkii

#3 , 10 mar 2025 13:20

Betaal maar braaf. Politierechter zal eens smakelijk lachen met uw argumentatie.

Reclame

Franciscus

#4 , 10 mar 2025 14:14

Er zal vermoedelijk wel een foto zijn?

pouly

#5 , 10 mar 2025 18:17

Hoe ga je bewijzen dat diegene die de betalingen deed en de bestuurder van de wagen een en dezelfde persoon is en dus onmogelijk op die plaats kan geweest zijn op het aangegeven tijdstip. De Politierechter zal inderdaad eens smakelijk lachen als dat uw enige argument is om de overtreding - waarvan wel een foto zal bestaan - te betwisten.

Terug naar “Stel een vraag”