Ik kreeg een parkeerretributie van €100 voor het parkeren in een laadzone te Marie Depagestraat 42, Ukkel om 7:22u.
Echter kan ik met de beste wil de intentie van het verkeersbord op deze locatie niet verstaan en ook de wegcode lijkt mij daarbij niet te helpen.
Het verkeersbord type M27 op deze locatie zou als ik het goed versta, moeten aangeven gedurende welke uren het verbod of toelating van toepassing is.
In dit geval lijkt het me om een toelating, E9 te gaan.
De logica van de wegcode volgende, maakte ik op dat het hier ging om een toelating tot parkeren, mits betaling, tijdens de uren 7-9u vermeld op het onderschrift en dat buiten deze uren er een laadzone van toepassing is.
Intuitief zou het mij logisch lijken dat een verbordbord type E1 hier de laad- en loszone zou aangeven. In dat geval zou het onderschrift 7-9u aanduiden dat in de laadzone gedurende dat bepaald tijdstip kunnen aanduiden.
Ik heb getracht een betwisting bij de cel parkeren aan te tekenen, maar deze werd verworpen zonder verduidelijking.
Verder heb ik dit type van aanduiding voor een laad- en loszone nog niet tegengekomen en ik vraag mij af of het verkeersbord hier wel correct is aangebracht.