Domicilie fraude?

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Stefke.v
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Domicilie fraude?

#1 , 26 jan 2025 14:13

Goeiedag. Het huis naast mij is denk ik 5 jaar geleden aan gekocht. die vader komt zijn post uithalen, gras afdoen. Maar hij woont daar totaal niet ! Het is nu alle 5 jaar dat die vader daar de zondag in werkt wij horen er alles . we kunnen zelf geen film kijken dat we de tv zoveel luider moeten zetten. Ik vraag mij af .mag dit wel de zondag ? en Mag dit dan wel jou domicilie daar zetten en er niet in wonen en elke zondag boren en kappen ? na 5 jaar kheb het echt gehad. Ik krijg soms zijn post . Daarom weet ik dat hij daar zo gezegd woont . Ik doe zijn post natuurlijk dan bij hem in de bus.

LeenW

#2 , 26 jan 2025 14:48

De overlast lijkt mij los te staan van de domicilie?

LennieK

#3 , 27 jan 2025 09:10

Gohja, domicilie-fraude mag inderdaad niet, maar het lijkt me nu niet dat u daar persoonlijk nadeel van ondervindt of die mens zijn officiaal adres daar nu wel of niet staat.
Je zou het in principe kunnen doorgeven aan de betrokken gemeente of wijkagent die dan een controle kunnen komen doen in kader van leegstand.

Wat betreft de burenhinder, dat is een ander verhaal. Misschien eens een praatje gaan maken met die mens? Wie weet is hij bijna klaar? Of misschien kan hij wel wat helpende handen gebruiken en is zijn klusje in één weekend geklaard in plaats van in 4 achtereen?
Als het echt nog maanden blijft aanslepen met de groffe machinerie dan kan ik me dat inderdaad voorstellen dat het niet zo aangenaam is. Misschien is het de moment om te vragen om geluidsisolatie? Voor hij de gyrpoc en zo begint te plaatsen. Want als je de verbouwgeluiden al zo goed hoort, dan zal je wellicht de leefgeluiden ook goed horen straks

Reclame

denlowie

#4 , 27 jan 2025 10:16

Er is geen enkele wet die je verbied om te slapen waar je domicilie niet staat .
Een domicilie is eigenlijk de plaats waar men je officiële post komt en waar men je kan bereiken, dit wil niet zeggen dat je daar 24/24 moet zijn .
sommige mensen zijn 5 a 6 dagen in de week weg om te gaan werken over de grens , zie maar Euro ambtenaren en volksvertegenwoordigers .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Stel een vraag”