Aansprakelijkheid bij diefstal

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Philippe Leclercq
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijkheid bij diefstal

#1 , 23 jan 2025 16:24

Ik ben werkzaam voor een bedrijf dat Lockers verhuurt.
Momenteel ben ik onze Algemene Voorwaarden aan het nakijken en aan het aanpassen (indien nodig).
Nu heb ik een vraag over onze voorwaarden met betrekking op onze aansprakelijkheid bij diefstal.

********** NV is uitsluitend aansprakelijk voor schade aan dan wel vermissing van in een locker voor zover dat te wijten is aan het niet goed functioneren van die locker en voor zover deze schade en vermissing niet door een door de wederpartij gesloten verzekering wordt gedekt en vergoed. Een locker wordt geacht slechts dan niet goed te functioneren, indien deze niet werkt overeenkomstig de voor de locker geldende specificaties. Op straffe van verval van alle rechten dient de wederpartij voor het in gebruik nemen van een locker te controleren of deze leeg en schoon is en dat alle onderdelen van de locker werken naar behoren.  Bij het sluiten van de locker dient de gebruiker goed te verifiëren dat de deur van de locker slotvast zit. 

Zijn deze voorwaarden correct?
Zijn er zaken die moeten worden toegevoegd of worden verwijderd?

Alvast bedankt voor de hulp!

LeenW

#2 , 23 jan 2025 17:04

Op het eerste zicht lijken deze voorwaarden nogal zwak bij een geschil, in dezelfde zin als een bordje "wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal". Bij nalatigheid of fout van uw firma, zal u altijd aansprakelijk zijn. Er worden immers spullen tegen betaling in bewaring gegeven, daar moet een zekere aansprakelijkheid tegenover staan.

Voor het technische aspect, dat moet allemaal duidelijk zijn voor de gemiddelde gebruiker. Er kan niet verwacht worden dat een particulier de werking van de locker begrijpt zonder de nodige instructies.

Issued

#3 , 23 jan 2025 17:19

Ik zou ook niet inzien waarom uw bedrijf niet meer aansprakelijk is wanneer de wederpartij een verzekering heeft. Die verzekering kan vergoeden en nadien jullie aansprakelijk stellen.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”