Overschrijding bewaar- of gebruikstermijn

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Philippe Leclercq
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overschrijding bewaar- of gebruikstermijn

#1 , 23 jan 2025 16:15

Ik ben werkzaam voor een bedrijf dat Lockers verhuurt.
Momenteel ben ik onze Algemene Voorwaarden aan het nakijken en aan het aanpassen (indien nodig).
Nu heb ik een vraag over onze voorwaarden met betrekking op de overschrijding van de bewaar- of gebruikstermijn.

Zijn deze volledig en zijn deze in lijn met de Belgische wetgeving, specifiek omtrent het behandelen van gevonden voorwerpen?

48 uur na het verstrijken van de huurperiode is ********** NV bevoegd om de bagage ook elders op te slaan. Indien er in totaal 6 weken verstreken zijn zonder dat de bagage is afgehaald, heeft de wederpartij van haar recht daarop afstand gedaan. ********** NV is alsdan gerechtigd deze bagage te verkopen of te vernietigen, zonder dat de wederpartij in geval van vernietiging enige vordering tegen ********** NV kan geldend maken. Indien de bagage dient verstuurd te worden zal eerst de huurprijs, administratieve kost van €50 + verzendkosten vereffend dienen te zijn.

Zijn deze voorwaarden correct?
Zijn er zaken die moeten worden toegevoegd of worden verwijderd?

Alvast bedankt voor de hulp!

LeenW

#2 , 23 jan 2025 16:21

Ik zou dit niet zonder enige kennisgeving doen. Vergetelheid, overlijden huurder, andere overmacht zijn snel gebeurd en om dan meteen spullen te gaan vernietigen..

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”