Staande gehouden door de politie naar aanleiding van een vuile nummerplaat. Positieve speekseltest afgelegd. De agent vond dat ik er bleek uitzag en wazige ogen had. Mijn handen zouden getrild hebben. Wat perfect mogelijk was want het vroor en ik werd buiten gezet. Vandaag de PV toegestuurd gekregen. Er staan onderandere dingen in die ik niet heb gezegd. Ik heb de checklist ter plekke mogen bekijken, nu blijkt dat er achteraf kruisjes extra zijn aangeduid, dit alles is woord tegen woord natuurlijk en kan ik met geen bewijs weerleggen. Wat echter frappant is, is dat er verschillende foutieve uren op de PV staan vermeld, die ik allemaal kan weerleggen, ook door de aard van mijn werk in de IT waardoor alles geregistreerd staat. Ik werd aangehouden op weg van een klant naar het werk. Ik kan bewijzen dat het onmogelijk is om in deze tijdspanne aan de kant gezet te worden, mijn papieren af te geven en een hele checklist te ondergaan. Ik rijd met een elektrische auto waardoor ik dit hele tijdsvenster perfect kan nagaan. Zelfde met google maps(tijdlijn), de klant waar ik was (via camerabeelden)
Tevens heb ik de handleiding van de drugtest er eens bijgenomen. De Dräger 3000 die onze politie gebruikt. Hierin staat duidelijk dat er 10min wachttijd gerespecteerd moet worden alvorens over te gaan tot de test. Dit om te vermijden dat etenswaren, drank, tabak en dergelijke een eventuele invloed zouden hebben. Deze tijd is niet gerespecteerd. Ook zou de test niet in temperaturen lager dan 5°C afgenomen mogen worden. Het vroor die dag, op de foto die de politie nam van mijn voertuig kan je sneeuw zien liggen.
Kan ik hier iets tegen beginnen aangezien niets van de PV strookt met de waarheid qua uren en het respecteren van de wachttijd voor deze speekseltest?