Broer betaald uitkoopsom niet. Wat te doen?

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
ElsVantroyen
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Broer betaald uitkoopsom niet. Wat te doen?

#1 , 20 nov 2024 21:11

We weten niet zo goed te doen. Vorig jaar heeft mijn man zijn helft van het ouderlijk huis verkocht aan zijn broer. Die heeft een groot deel geleend maar moet nog een deel zo betalen. Nu heeft hij daar nog altijd niets van betaald. Dit moest gebeurd zijn voor het einde van dit jaar. Nu weten we niet goed wat we moeten doen. We hebben het al verschillende keren gevraagd en aangekaart. We zijn een beetje radeloos want we hebben die centen dringend nodig op ons dak te vernieuwen.

Marcus Aurelius

#2 , 20 nov 2024 21:34

En wat is uw vraag?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LennieK

#3 , 21 nov 2024 09:38

Wat zegt de notaris?

Reclame

Marcus Aurelius

#4 , 21 nov 2024 14:03

Is er een ontbindende clausule voorzien? Best notaris raadplegen die de akte heeft verleden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Milo72

#5 , 25 nov 2024 10:47

Die heeft een groot deel geleend maar moet nog een deel zo betalen.
wat bedoel je met "zo" betalen? In het vlaamse dialect verwees/verwijst 'een deel zo betalen' nogal vaak naar een onofficiele en niet geregistreerde betaling - vaak met een zeer donkere kleur aangeduid... en dat heeft behoorlijk veel invloed op wat je kan doen, vandaar mijn vraag :-)

Nu, in alle geval is het belangrijk te weten wat er effectief op papier staat...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Stel een vraag”