Eedaflegging

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
xris
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Eedaflegging

#1 , 08 nov 2024 21:15

In 2018 scheiding gestart
In 2020 heb ik de eedaflegging gedaan maar mijn ex weigerde de eedaflegging te onderteken en kreeg een dwangsoms van max 12500EUR die de notaris ondertussen aan mij heeft betaald door gelden die op zijn rekening staat door verkoop van onze woning.
Ondertussen zijn we November 2024, 4 jaar verder en heeft ze nog steeds geen aflegging gedaan en beantwoord geen enkele email, aangetekend schrijven of wat dan ook.
De Notaris is ondertussen ook stilgevallen en werkt niet mee.
Ik wil dringend over de gelden beschikken van onze woning die reeds in 2019 werd verkocht en die nog steeds op de rekening bij de notaris staan maar omdat mijn ex alles tegenwerkt blijft de zaak maar aanslepen.
Kan de notaris een nieuwe dwangsoms aanvragen bij de rechtbank?
Mijn advocaat weet het niet en de notaris weet het ook niet en beide blijven maar rond de pot draaien en maar kosten aanrekenen terwijl ik geen stap verder geraak.
Ik moet dus voor allen kosten blijven opdraaien van advocaat om dit dossier te proberen vooruit te helpen terwijl mij ex niets doen en ook geen advocaat heeft.
De oplossing zou zijn een nieuwe dwangsom te vragen weigeren ondertekening eedaflegging maar ik weet niet of dit mogelijk is.
Weet iemand raad?
Mvg,
Geert

mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 nov 2024 10:47

Wat is er mis met uitstapje naar de vrederechter? Vraag hem tevens een vergoeding van tegenpartij, per gemiste maand.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”