Op 16/10/2024 heb ik sleutels appartement ontvangen en heb ik energieovernamedocument ingevuld met vorige eigenaar. Na aanvraag contract gas en elektriciteit bij Engie heb ik na een week te horen gekregen via telefoon dat Engie wil starten op 01/06/2024. Zij willen 16/10/2024 niet aanvaarden. Volgens hun was er tussen 01/06/2024 tot 16/10/2024 geen contract.
Ik vermoed dat de huurder vertrokken is eind mei en de eigenaar dan geen contract heeft genomen voor de maanden dat het leeg stond.
Wat moet ik nu doen? De persoon van Engie die me hiervoor belde, zou contact opnemen met de vorige eigenaar, maar dat is waarschijnlijk niet gebeurd. Want na een week zag ik dat mijn contract geannuleerd was en er niks was geregeld. De persoon van de chat die ik daarna te pakken kreeg, zou een nieuw contract regelen nadat ik hem energieovernamedocument bezorgde, maar een week later was een 2e contract ook geannuleerd. Nu weer iemand anders te pakken gekregen bij Engie en die gaat het regelen. Als ik na 6 weken niks gehoord heb, moet ik maar eens terug bellen... Ik ga dus geen 6 weken wachten terwijl zij mogelijk niks doen. Ik heb intussen een mail naar Fluvius gestuurd, alsook naar de vorige eigenaar.
Help!