Beste leden,
Korte situatieschets;
Ouders wonen al meer dan 10 jaar in een sociale woning zonder enige problemen. Dit betreft een woning met onderverdiep en bovenverdiep met gescheiden inkom. Mijn ouders wonen op het bovenverdiep.
Er is altijd rust geweest en de wijk behandelt elkaar ook met de nodige respect.
Sinds kort woont er een koppel beneden die iedere nacht geluidsoverlast veroorzaakt. Dit start rond 22 uur wanneer ze hun roes hebben uitgeslapen en eindigt tegen de ochtend. Dit gaat van kabaal, slaan naar elkaar, junkies opvangen in hun woonst enz. Tijdens de dag lopen ze rond in de tuin met een bijl en mes aan het slaan naar de planten of aan het schoppen tegen de voordeur van mijn ouders.
Mijn ouders worden telkens verbaal aangevallen, uitgescholden, zelfs bedreigd dat ze hun iets zullen aandoen. Er word ook express tegen hun gewandeld als ze elkaar kruisen op straat.
Mijn ouders hebben al een petitie opgestart die de ganse wijk heeft ondertekend om te overhandigen aan de sociaal verhuurmaatschappij. Bellen naar de sociaal verhuurmaatschappij. Maar nergens kunnen ze helpen.
De politie word elke nacht opgebelt, komt ter plaatse en kan volgens hun woorden hier helemaal niet veel aan doen.
Mijn ouders hun gezondheid gaat ziender ogen achteruit aangezien deze mensen verplicht zijn om nu tijdens de dag hun slaap wat in te halen.
Mijn vraag is kort, kan hier iets concreet worden ondernomen. Ik kan me niet inbeelden dat je zomaar elke nacht een volledige wijk op stelten mag zetten en dit zomaar kan, alsook mensen mag bedreigen. Is de enige mogelijkheid dat hier iets ondernomen wordt vanaf er gewonden of erger vallen? Want in een psychose van hun drugs en drankgebruik gaat dit vroeg of laat wel gebeuren.
Nieuwe bewoners staan al gekent bij de politiezone en hebben ook al in de gevangenis gezeten. De plaats is Oostende.