Gedwongen verkoop

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
@Molly
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Gedwongen verkoop

#1 , 01 nov 2024 17:24

Wegens medisch veel tegenslag en geen goede verstandhouding met de bank wordt ons huis openbaar verkocht. Binnenkort kunnen mensen komen bezichtigen . Nu heeft de notaris zelf een instelprijs opgesteld .(mag dit moet ons huis niet geschat worden? Nu is er nog een kleine hoop dat familie ons gaat helpen en we de achterstal en kosten als nog kunnen terug betalen hopelijk kunnen we als nog een verkoop tegen houden we hebben nog 1 maand voor de biedingen beginnen .hopelijk gaat de bank hier nog mee akkoord?

Thomas_A

#2 , 01 nov 2024 19:51

Een notaris kan ook perfect een schatting doen.

basejumper

#3 , 02 nov 2024 18:33

Beste

Een huis wordt niet gerechtelijk verkocht omwille van ‘ niet overeen komen’ met de bank. Dat gebeurt enkel als u uw contractuele verplichtingen gedurende lange termijn niet nakwam en een beslag rechter toelating gaf voor verkoop. Een bank zal nu niet meer terug plooien als je plots wel iets betaalt. Men wil een slecht dossier gewoon afsluiten. De notaris kent de prijzen in de buurt. Dus schatting is niet nodig.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Rolstoel1

#4 , 03 nov 2024 08:17

Biedingen zijn men vroeger een openbare verkoop noemden.

Geen biedingen meer op cafe maar via het internet.

Als je onder bewindvoering / schuldbemiddeling staat of zou staan laat men U niet veel meer weten.

Wie regelt Uw geldzaken nu? Doe je dat nog zelf?

Heeft men U nog niet gemeld of je uit de woning moet of nog enkele maanden mag blijven wonen?

Groeten,

@Molly
Topic Starter

#5 , 03 nov 2024 14:27

We hebben idd een tijd niet kunnen af betalen ondertussen betalen we onze lening wel al een tijd terug af maar toch werd de verkoop verder gezet het pand staat nog niet online . Deze week komt een fotograaf langs om foto's te nemen de biedingen zouden vanaf 25/10 plaatsvinden. Normaal weet ik deze week of familie ons kan helpen dan kan ik normaal de volledige achterstand + gemaakte kosten betalen wat ik bedoel is de periode dat ik heel ziek geweest ben ( kanker ) heeft de bank onze afbetaling niet willen opschuiven of verlagen ik had toen heel weinig inkomen we konden moeilijk in gesprek gaan nu ben ik terug aan het werk en kunnen we gewoon af betalen ik wil ons huis natuurlijk niet kwijt en hoop dat ik dit nog in orde krijg ik heb ook nergens anders een schuld

bosprocureur

#6 , 03 nov 2024 15:14

U schrijft vandaag, 3 november, dat de biedingen vanaf 25/10 zouden plaatsvinden. Bedoelt u niet 25 november?

In elk geval is het belangrijk om de totale schuld + gemaakte kosten + intresten, schadevergoedingen enz. te kennen op een vooropgestelde datum. Pas dan kan u weten of hetgeen u hopelijk ter beschikking krijgt ook echt volstaat om eventueel die verkoop tegen te houden. Hebt u niemand, advocaat, notaris of... die dat op de voet voor u kan meevolgen ?

basejumper

#7 , 03 nov 2024 16:56

Beste

Langdurige ziekte is inderdaad heel erg. Ik hoop dat het herstel geconsolideerd wordt.
Vooraleer een kredietgever een uitvoerend beslag krijgt is er een rechter die de vraag op tegenspraak behandeld en een vonnis velt waarin de opdracht tot verkoop wordt gegeven.
Het gebeurt niet dikwijls dat die opdracht herroepen wordt. Check dus even met de dossier beheerder van de geschillen dienst van uw kredietgever of dat bespreekbaar is voor hen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

@Molly
Topic Starter

#8 , 03 nov 2024 17:05

De krediet gever zegt dat ik eerst de achterstal moet betalen en dan met hun contact moet nemen . Ik ken de achterstal maar niet de kosten die hier nu uit voort vloeien ik bedoelde idd 25/11 ik dacht deze kostenstaat bij de notaris op te vragen .

Terug naar “Stel een vraag”