schoonvader komt onaangekondigd langs

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
luve
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

schoonvader komt onaangekondigd langs

#1 , 31 okt 2024 12:22

Mijn schoonvader komt enkele keren per week en op tijdstippen dat het hem uitkomt met de auto achter het huis gereden. Hij komt dan klussen doen in onze tuin. Dit doet hij ongevraagd. Hij doet dit naar eigen zeggen om ons te 'helpen'. Hij zegt soms vlakaf dat hij het gaat doen omdat wij het niet doen. Ik heb al vaak aangegeven dat ik dat niet op prijs stel. Soms komt hij ook langs de achterdeur binnen om iets aan mijn man te vragen. Dit maakt dat ik niet meer op mijn gemak ben in ons huis. Kan hij dit zomaar doen? Hij heeft de code van onze poort en een sleutel van de achterdeur. Mijn man heeft het altijd toegestaan en heeft er zelf eigenlijk geen probleem mee. Ik merk dat het me heel veel stress geeft. Schoonmoeder vindt dat ik overdrijf want, schoonvader komt meestal niet bij ons binnen.
Graag advies.

basejumper

#2 , 31 okt 2024 12:45

Eigenlijk is dit geen juridische vraag. Het volstaat dat u duidelijk communiceert dat dit niet meer gewenst is. U kan de code van de poort (laten) wijzigen. Of als u alleen thuis bent de zekering van de poort afzetten. U kan de sleutel terug vragen of een nieuw slot steken en u moet vooral met uw partner praten zodat die zelf zijn ouders aanspreekt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Thomas_A

#3 , 31 okt 2024 14:44

Inderdaad exact wat basejumper zegt. Dit is geen juridisch probleem, maar u en uw partner die moeten overeenkomen wat jullie hieromtrent wensen.

En dan communiceren jullie dit aan zijn vader.

Reclame

Sirkii

#4 , 01 nov 2024 04:14

Idd. Vader gaat zijn,boekje te buiten. Reservesleutel van mijn kinderen ligt bij ons - kinderen kunnen bij ons binnen via sleutel in kluisje doch ik ga nooit bij hen binnen zonder bellen/zonder afspraak. Dit is elementair respect van privacy.

Idd “klapke” doen met schoonpapa en als dat niet helpt slot en code veranderen: je kan altijd zelf een kluisje met reservesleutel ophangen: zo is het bij ons ook.

Thomas_A

#5 , 01 nov 2024 09:43

Mensen komen ook wel uit een generatie waar dat wel de gewoonte was hè. Zeker in landelijke gebieden.

Bij zowel mijn grootouders als overgrootouders reed iedereen achteraan de binnenkoer op, was de achterdeur nooit vast als er iemand thuis was en kondigde je je bezoek pas aan als je in de woonkamer stond.

Als je iets nodig had uit de tuin, serre of garage nam je dat gewoon of deed je je ding, en pas nadien ging je nog even binnen om te zeggen dat je gepasseerd was.

Jullie bepalen de regels in jullie eigen huis, maar dat is waarschijnlijk geen slechte wil.

Terug naar “Stel een vraag”