minnelijke schikking op het vredegerecht

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
jef007
Topic Starter

minnelijke schikking op het vredegerecht

#1 , 30 okt 2024 13:14

Volgens een minnelijke schikking bij het Vredegerecht dient de tegenpartij mij maandelijks 100 euro te betalen.
Zoals ik al vreesde, is de betaling gestopt na 3 maanden.
ik heb nogmaals enkele gewone brieven, enkele aangetekende brieven en mails verstuurd, echter zonder gevolg.
ik citeer nu de voorlaatste paragraaf van ons proces-verbaal van minnelijke schikking :
"" bij niet naleving van deze overeenkomst zal een daartoe aangezochte gerechtsdeurwaarder dit proces-verbaal gedwongen mogen uitvoeren op kosten van de partij die de gedwongen uitvoering noodzakelijk maakt""

betekent dit dat ik zelf een deurwaarder magen contacteren en dit op kosten van de tegenpartij??
dien ik zelf geld voor te schieten of zo?

dank bij voorbaat

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 okt 2024 12:23

Ja, u moet niet opnieuw naar de rechtbank want wat in het document bij een verzoening staat heeft de kracht van een vonnis.

Deurwaarder zal u inderdaad moeten voorschieten of deze komt niet van achter zijn bureau.

Staat op dat document werkelijk proces-verbaal van minnelijke schikking? Een verzoeningsprocedure wordt bij mijn weten niet minnelijke schikking genoemd.

jef007
Topic Starter

#3 , 31 okt 2024 15:58

beste ongelovige Thomas A,
(sorry voor het grapje)

er staat inderdaad en ik citeer : ""proces-verbaal van minnelijke schikking"" als hoofdding.

en helemaal onderaan : "" de aanwezige partijen ondertekenen dit proces-verbaal samen met de vrederechter X en griffier Y""

Dus ik dien contact te nemen met een plaatselijke gerechtsdeurwaarder en een voorschot te betalen ?

Reclame

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 okt 2024 16:03

Ja, keuze van deurwaarder is vrij.

Terug naar “Stel een vraag”