Graag had ik via dit forum wat advies gevraagd voor volgende situatie:
Ik ben alleenstaande moeder met een invaliditeitsuitkering en reeds anderhalf jaar kreeg ik financiële hulp van het ocwm daar ik onmogelijk kon mijn rekeningen betalen met enkel mijn bedrag van mijn uitkering. Dit schooljaar is het voor mij nog erger geworden naar kosten toe daar mijn kinderen veranderd zijn van school en het secundair onderwijs zijn begonnen en de vader steeds is blijven weigeren om de helft te doen in de kosten die in het akkoordarrest van 2014 vermeld staan.
Deze hulp werd abrupt stopgezet onlangs nadat mijn nieuwe aanvraag voor dezelfde hulp, door het comité van het ocmw werd geweigerd. De reden die men hiervoor plots aanhaalt is dat ik niet al mijn rechten volledig heb uitgeput...Maw, voordat ik nog enige hulp kan krijgen moet ik eerst via een advocaat alle gelden die hij mij moet betalen en dit terugkerende tot 10 jaar ver.
Ondertussen zit ik letterlijk zonder geld en mijn bankrekening staat op zijn maximum onder nul, de maand is nog niet ten einde en mijn afbetalingsplannen werden ook niet op tijd betaald, waardoor ik nog meer in de miserie geraak.
Wat men vraagt van mij is onbegonnen werk, ook is dit iets wat ik niet zomaar in één twee drie allemaal kan opzoeken en bundelen. Zolang ik al dit geld niet heb gerecupereerd blijft men mij nu elke vorm van hulp weigeren, we zijn zonder eten gevallen, ik kan de auto niet meer vullen met brandstof om de kinderen van school te halen, rekeningen blijven liggen.
Ik had graag geweten of deze manier van doen door een ocmw wel kan en mag want voordien sprak men niet over mijn tegendraadse ex om dan nu de kraan volledig dicht te draaien en ons zo gewoon lam heeft gelegd en we er enkel maar nog meer problemen bijkrijgen wat toch de bedoeling niet kan zijn.
Het caw kan mij ook niet helpen, niemand kan mij blijkbaar helpen en in de huidige situatie kan ik geen kant meer uit.
Mag men mij alle hulp ontzeggen gedurende een lange tijd en van mij vragen om een rechtszaak te starten wetende dat dit niet iets is wat zomaar in no time kan geregeld worden?
dank voor de adviezen