voor wie is dat geld?

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Inge60
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

voor wie is dat geld?

#1 , 28 okt 2024 15:24

Als mama heb ik mijn dochter geholpen om een huis aan te kopen samen met haar vriend. Dit heb ik gedaan door het voorschot en de notariskosten te betalen, rechtstreeks aan de notaris. Dus niet eerst als een schenking aan haar.

Stel nu dat de relatie op de klippen loopt en het huis moet verkocht worden, komt dit geld dan terug naar mij? Bij de notaris is er destijds wel een document opgemaakt - waar ik helaas de exacte inhoud niet van ken - dat mijn betaling bevestigd en ook bewijzen in mailverkeer en uiteraard via de bank is dit ook aan te tonen.

LennieK
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 okt 2024 16:32

Best eens navragen bij de notaris. Wellicht zal dat document niet veel meer zijn dan een bevestiging dat er een som betaald is en dat het geld effectief voor dat doel mag gebruikt worden.

wanton

#3 , 28 okt 2024 19:28

Als uit één of ander document blijkt dat u dat geld aan uw dochter hebt gegeven, zal bij een stopzetting van de relatie, dat geld aan uw dochter toekomen of eventueel terug aan u.
Zo iets is persoonlijk en gaat niet zo maar in de gemeenschap.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”