professionele verkoper vraagt voorschot te storten op Franse rekening voordat ik de auto mag zien

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Remy Dubois
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

professionele verkoper vraagt voorschot te storten op Franse rekening voordat ik de auto mag zien

#1 , 24 okt 2024 23:07

Beste,
Ik ben op zoek naar een 2dehands auto en heb op facebook een 3-tal auto's bij verschillende verkopers gevonden. De prijs is zeer laag in verhouding met andere verkopers. Telkens kom ik bij een particulier die zegt dat de auto bij een professionele verkoper staat. Er is telkens een website waar veel auto's opstaan.
Bij de 3 auto's krijg ik telkens hetzelfde bericht dat ik eerst een reserveringsbedrag moet betalen, 10% van het aankoopbedrag en betalen op een Franse rekening. Daarna krijg ik er een factuur voor en kan ik een afspraak maken om naar de auto te gaan kijken en bij aankoop wordt de som afgetrokken van het bedrag. Dit ruikt naar fraude of zou ik ingaan op dit aanbod? het gaat over:Moderator: Namen verwijderd

Drone

#2 , 24 okt 2024 23:23

wegblijven . . .

gert_v
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 okt 2024 00:47

Ik denk dat je eigenlijk het antwoord al wel weet…

Reclame

Sirkii

#4 , 25 okt 2024 01:34

Als je geld te veel hebt moet je dit doen. ;-). Wat denk je zelf….

WP002

#5 , 25 okt 2024 08:47

Dit stinkt uren in de wind naar advance fee fraud.

loeki

#6 , 26 okt 2024 05:54

Oplichting reeds van ver te ruiken.........

Wees verstandig en laat dat koopje aan je voorbij gaan!!!!!!!

Terug naar “Stel een vraag”