vluchtheuvel op straat aanbrengen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
AgiaGalini
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

vluchtheuvel op straat aanbrengen

#1 , 18 okt 2024 23:29

Naast ons appartementsblok wordt een nieuwe blok opgericht. Ze gaan eerst het water oppompen (primaire bronbemaling heet dat blijkbaar) om ondergrondse garages te kunnen bouwen. De bouwfirma heeft vandaag een aantal platen op het voetpad en op de rijweg aangebracht (over de breedte van het asfalt). Die platen vormen een soort van vluchtheuvel, ik veronderstel dat dat ter bescherming van de darm is waar ze het water mee gaan wegpompen. Er ligt nog geen darm, enkel de platen. Mag een firma zomaar die platen in het asfalt vastmaken (vastvijzen)? En dient er geen aanduiding geplaatst dat er een verhoging van de rijbaan ligt? Er zijn geen borden gezet, en nu rijden veel auto's die het te laat opmerken, te snel over die platen. Ik vrees dat laagliggende auto's wel beschadigd zullen geraken. Bovendien zorgt dat voor lawaaihinder. Wat is wettelijk toegelaten?

Drone

#2 , 18 okt 2024 23:55

melden bij de politie en vragen dat ze ter plaatse controle uitvoeren

Inazuma
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 20 okt 2024 22:29

Dat kan enkel mits toelating

En signalisatie uiteraard, want is een gevaarlijke situatie

Reclame

LeenW

#4 , 20 okt 2024 22:33

Ik heb zelf ervaring met een verhoging die door een café werd aangelegd over de (autovrije) straat om fietsers te vertragen zodat het personeel vlotter aan het terras aan de overkant geraakt. Die constructie staat er nu ook al wel even zonder dat er tegen wordt opgetreden.

Terug naar “Stel een vraag”