Hond afdwingen van famillielid

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
L1997
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Hond afdwingen van famillielid

#1 , 13 okt 2024 22:49

Zit met een moeilijke situatie woon in België.

Mijn broer heeft 3 jaar geleden een hond aangekocht, hij en ik wonen nog beiden bij onze ouders dus de hond is hier continue geweest.

Ik en mijn vriendin hebben altijd dingen aangekocht speeltjes, manden & ook dierenarts bezoeken deden wij ook dringende waarbij hij in spoed moest gaan. Hier heb ik ook facturen van hij betaalde deze wel terug maar pas later vanwege dat hij krap bij kas zit.

Ouders betaalden steeds het eten omdat mijn broer niet echt omkijkt ernaar.

Nu dreigt hij vaak met de hond hier weg te halen en te verkopen hij wilt absoluut niet dat hij bij ons zou blijven puur om ons te kloten, wij hebben hier allemaal een hele goede band met de hond opgebouwd en willen hem overkopen maar dit weigert hij.

Kortom hij is niet in staat om voor de hond te zorgen, hij werkt en slaapt dan voor de rest roept hij tegen de hond dat deze zelfs onder de kast loopt van de schrik, zodra hij weg is komt hij eronderuit.

Kan ik hier juridisch iets aan doen of zelfs afdwingen dat ik de eigenaar word? Ik en mijn vriendin hebben zelfs al aangeboden het dubbele van de aankoopprijs en zelfs dit weigert hij.

Drone

#2 , 14 okt 2024 00:13

u kan uw broer niet dwingen om de hond af te staan

indien u van mening bent dat de hond iets te kort komt, verwaarloosd word of in gevaar is kan u in de meeste gemeente daar aangifte van doen

LeenW

#3 , 14 okt 2024 00:17

De eigenaar mag beslissen aan wie hij verkoopt. Mogelijks kan een stroman hier de oplossing zijn?

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”