rekeningen geblokkeerd na verhuis

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Belgistan
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

rekeningen geblokkeerd na verhuis

#1 , 12 okt 2024 23:28

hallo , ik zat onlangs lekker te eten maar kon de rekening niet betalen . bij nader onderzoek blijkt de belgische overheid beslag te hebben gelegd op mijn rekeningen in belgie wegens het niet betalen van een boete voor 'rijden onder 'invloed'' .
Nu ben ik verhuisd naar het buitenland , heb mij uitgeschreven op de gemeente en het nieuw adres daar moeten achterlaten.
Voor de fod financien en de gerechterlijke wereld heb ik blijkbaar geen adres .
Ik ontdekte in mijn minfin(nog nooit bekeken , maar aangeraden door de bank ) dat er daar een boete staat (van 2023) van de reeds bij verstek uitgesproken zaak !
Ik heb geen enkele uitnodiging gekregen, noch een vonnis, noch een vraag tot betaling .
de boete voor 7nanogram thc per ml bloed , een restwaarde van de dag ervoor, met alle kosten bij bedraagt maar liefst 4000euro . :shock:
bovendien alle 4 de herstelproeven te herdoen ter herstel van recht tot rijden ?! :cry:
Ik vind dit nogal strak ... voor iemand met een blanco register , bijna 1miljoen gereden kms ongeval vrij , en zonder enige voorgaande op de politierechtbank !
tegelijkertijd zie je mensen die in'politierechters' 850 euro boete en 2 weken rijverbod krijgen .

mijn vraag is dus , klopt de informatie die ik intussen heb vergaard, dat de gemeente in belgie waar je uitschrijft het adres in het buitenland moet doorgeven aan de benodigde instanties ? wat als zij dat niet doen, en dat dus gevolgen heeft.
ik denk dat ikzelf als burger het nodige heb gedaan om in regel te zijn ?
Moet ik dan maar deze zware veroordeling bij verstek , gewoon aanvaarden? alsook beslaglegging om mijn rekeningen met bijhorende interesten zonder enige in kennisstelling ?
Of kan ik hier iets inroepen en moet ik dringend een advocaat spreken ?

alvast bedankt,

mvg

mava105

#2 , 13 okt 2024 09:28

Onnodig om de schuld op de gemeente te willen steken. Betaal in het vervolg uw boetes of verander tijdig uw adres.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#3 , 13 okt 2024 11:44

Onnodig om de schuld op de gemeente te willen steken. Betaal in het vervolg uw boetes of verander tijdig uw adres.
Euh ... Vraagsteller heeft bij verhuis zijn adres doorgegeven

Reclame

Inazuma

#4 , 13 okt 2024 11:57

Het is een veroordeling bij verstek
Blijkbaar van na je verhuis
Daartegen kan je dus in verzet gaan - de zaak komt dan terug voor.
Laat dat best over aan een Belgische advocaat, en blijf zelf weg uit België.
Er zal eerst al gekeken moeten worden of je "regelmatig" (correct) gedagvaard bent.
Of het beslag opgeheven kan worden etc ...
En vervolgens zal het over de feiten gaan

Kloppen je opgegeven waarden ?
Want bij THC 7 ng/ml bloed is dat zelfs niet strafbaar ... in België
wegcode.be geeft 25 ng/ml aan, maar ik betwijfel of dat juist is (dacht dat het 9 of 10 ng was ...)
https://www.wegcode.be/nl/regelgeving/1 ... vtr09i61ii

7 ng is wél de strafbare waarde ... in Nederland :!:

Belgistan
Topic Starter

#5 , 13 okt 2024 12:44

de toegelaten waarde in belgie is 1nanogram per ml bloed ! In brussel vervolgt men pas vanaf 10 nanogram . minder wordt geseponeerd.
in vlaanderen is de strafmaat ook enorm verschillend afhankelijk van rechter tot rechter ...

@mava105 bedankt voor je bijdrage ... maar doe dat in het vervolg na het lezen van de tekst ipv te roeptoeteren

ik vind het allemaal nogal ziekelijk ... een meervoudig inbreker wordt tegenwoordig minder gestraft !

bedankt inazuma , ik ga een advocaat raadplegen !

Inazuma

#6 , 13 okt 2024 21:08

de toegelaten waarde in belgie is 1nanogram per ml bloed !
Juist - ik zat dus bij de verkeerde tabel te zien ... :oops:

De 25 ng/ml is bij de speekseltest

De 10 ng/ml is bij de speekselanalyse

En de 1 ng/ml is bij bloed

Terug naar “Stel een vraag”