Verkoop huis en rechten nieuwe eigenaar

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Marimar
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verkoop huis en rechten nieuwe eigenaar

#1 , 30 sep 2024 19:45

Mijn gehuurde woning is verkocht. Eigenaar is overleden en kinderen hebben verkocht. Ik heb een oud contract en de periode van negen jaar is al lange tijd overschreden. Ik weet welke rechten ik daar kan uit ontleden via de huurdersbond Gent.
De woning is ergens medio vorige week verkocht. Dat nieuws kwam niet van de verkoper noch van de immo nog van een onbekende koper. Ik kon dat gewoon concluderen uit de site van de immo waa rhet aangevinkt stond als verkocht. Dus sindsdien geen nieuws meer.
Staat hier plots deze avond een voor mij totaal onbekende voor de deur die zegt een afspraak te hebben met koper 'om eens te komen zien ".
Ik moet jullie niet vertellen hoe ik daar over dacht. Maar de vraag aan jullie forumleden is gewoon of jullie dat normaal vinden dat men hier zomaar out of de bleu voor de deur staan ? En juridisch hoe zit dat dan in elkaar. Die kerel die dat gekocht heeft is toch pas eigenaar bij verlijden van de aktie en heeft bij gevolg nu totaal geen rechten te ontleden. Ik moet die toch nie binnen laten zomaar met gelijk wie voor gelijk wa. Pas na die 3 maand voor het verlijden van de akte kan pas iets geregeld worden. Graag jullie inzichten

Thomas_A

#2 , 30 sep 2024 21:19

Iedereen mag vragen om eens te komen zien. U moet daar inderdaad niet op ingaan.

Na verlijden van de akte zal de koper zich wel kenbaar maken en vragen om vanaf dan de huur aan hem te betalen. Mogelijk zegt hij dan ook op wegens eigen bewoning of wil hij een afspraak maken om als eigenaar de staat van de woning te bekijken. Daar heeft hij allemaal recht op.

Vanaf verlijden akte dus, en op afspraak.

Marimar
Topic Starter

#3 , 30 sep 2024 21:52

Opzeg is geen probleem. De plannen om te verhuizen naar de vriendin waren al gemaakt. Ik wilde alleen weten vanaf wanneer de koper eigenaar is en welke rechten hij heeft mbt zomaar aan de deur te komen staan en denken van ik heb gekocht dus ik kan doen wat ik wil.

Reclame

Meeboo

#4 , 01 okt 2024 08:03

vanaf het verlijden van de akte en de eigendomsoverdracht.

Terug naar “Stel een vraag”