Mijn gehuurde woning is verkocht. Eigenaar is overleden en kinderen hebben verkocht. Ik heb een oud contract en de periode van negen jaar is al lange tijd overschreden. Ik weet welke rechten ik daar kan uit ontleden via de huurdersbond Gent.
De woning is ergens medio vorige week verkocht. Dat nieuws kwam niet van de verkoper noch van de immo nog van een onbekende koper. Ik kon dat gewoon concluderen uit de site van de immo waa rhet aangevinkt stond als verkocht. Dus sindsdien geen nieuws meer.
Staat hier plots deze avond een voor mij totaal onbekende voor de deur die zegt een afspraak te hebben met koper 'om eens te komen zien ".
Ik moet jullie niet vertellen hoe ik daar over dacht. Maar de vraag aan jullie forumleden is gewoon of jullie dat normaal vinden dat men hier zomaar out of de bleu voor de deur staan ? En juridisch hoe zit dat dan in elkaar. Die kerel die dat gekocht heeft is toch pas eigenaar bij verlijden van de aktie en heeft bij gevolg nu totaal geen rechten te ontleden. Ik moet die toch nie binnen laten zomaar met gelijk wie voor gelijk wa. Pas na die 3 maand voor het verlijden van de akte kan pas iets geregeld worden. Graag jullie inzichten