Schending van voorwaarden?

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Mariaelisab2003
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Schending van voorwaarden?

#1 , 23 sep 2024 19:41

Ik heb vandaag een incident gehad met de wijkagent voor mijn intake gesprek die plaatsvond op 23/09/2024 rond 14u .

De wijkagent moest een intake nemen van mij waardoor ik bepaalde vragen moest beantwoorden, ik heb deze gesprekken altijd al goed en wel volbracht samen met de wijkagenten in Kortrijk, maar sinds ik verhuisd ben in Lichtervelde is dit van begin al wat fout gelopen , de intake startte goed bepaald moment werd er informatie gevraagd rondom 2 auto’s die ik heb staan , 1 op een prive parking en 1 op een openbare parking voor bewoners , ik heb meerdere malen waarschuwingen gekregen en heb dit ook vermeld aan de politie dat ik daarmee bezig ben om een prive parking te huren en de papieren inorde te brengen want ik ben Deel 2 van de autopapieren verloren na de aankoop (heb dit ook vermeld bij de politie).

Ik rijdt niet met die auto die stond gewoon stil op de parking , de wijkagent daaropvolgend begon vragen te stellen over me auto los van wat de inhoud was van de intake met een verhoogde toon waarop ik hem op een vriendelijke manier heb geantwoord op niet te roepen en aangegeven dat ik dit via een privépersoon op Facebook heb gekocht.
Waarop de wijkagent mij dan aangaf dat als die tegen de avond niet weg is van de parking die zal gesleept worden door takeldienst , ik zei dat als hij dat zo graag wilt mag die dat slepen die auto en dan zorg ik achteraf voor het nodige , uiteindelijk heb ik de auto zelf getakeld en staat die daar niet meer .

De wijkagent met getuige als me vrouw begon nog harder te roepen toen ik zei om niet zijn toon te verhogen in mijn huis waarop me vrouw hetzelfde aangaf aan hem om niet te roepen in huis . Hij bleef verder in discussie te gaan met mij en ik heb hem gevraagd om mijn huis te verlaten want op de manier hoe die wijkagent op mij riep en aansprak was niet correct met de woorden van “Ik zit zonder voorwaarden maar jij wel” ik vind dit geen motief om dan op mij te gaan roepen . Ik heb direct mijn justitie assistente verwittigd over dit incident en de hoofdinspecteur van regio Tielt waarop hij mij aangaf dat ik bepaalde vragen heb geweigerd terwijl dit niet helemaal niet correct is , ik heb alle vragen beantwoord en vroeg erna wat voor belang deze vragen geven over mijn intake waarop hij dan agressief tegen me opstelde en begon te roepen , ik vroeg aan de hoofdinspecteur wanneer ik de intake kan verder zetten na wat er is gebeurd waarbij ze me hebben aangegeven dit aan het parket te melden en mijn justitie assistente.

Wat kunnen de gevolgen hiervan zijn , want ik nooit een probleem gehad met al die vragen maar ik vroeg gewoon wat het belang hiervan is voor mijn intake , ik kan gerust de aankoopbewijzen en gesprekken van mij en de privé personen waarvan ik de auto’s heb gekocht doorsturen en aantonen maar de manier waarop dit de wijkagent vroeg was onrespectvol met dat geroep in de plaats van mij te informeren dat dit van belang is voor de onderzoeksrechter.

Sirkii

#2 , 23 sep 2024 20:05

Een wagen mag maar publiek parkeren met ingeschreven nummerplaat en,geldige verzekering. Was dat het probleem?

Mariaelisab2003
Topic Starter

#3 , 23 sep 2024 20:43

Een wagen mag maar publiek parkeren met ingeschreven nummerplaat en,geldige verzekering. Was dat het probleem?
Het probleem van de wagen is opgelost, het probleem is , ik sta onder voorwaarden en de wijkagent begon te roepen omdat ik vroeg waarvoor de informatie diende over mijn auto in het intake gesprek nadat hij het volledige blad met alle vragen had opgeschreven en ik ze op normale manier heb beantwoord. Ik heb hem uit me huis laten vertrekken nadat ik hem meerdere keren rustig vroeg om niet te roepen in mijn huis , hij heeft tegen de hoofdinspecteur gezegd dat ik weigerde terwijl dit niet waar is en dit een schending is van de voorwaarden, maar ik heb àlles beantwoord ik wou gewoon weten waarom hij de informatie nodig had van mijn auto .

Reclame

LeenW

#4 , 23 sep 2024 21:00

Welke voorwaarden hebt u juist gekregen? Op zich kan ik wel begrijpen dat een agent vragen heeft als er een louche wagen voor de deur geparkeerd staat van iemand die net vrij is onder voorwaarden.

Mariaelisab2003
Topic Starter

#5 , 23 sep 2024 21:17

Welke voorwaarden hebt u juist gekregen? Op zich kan ik wel begrijpen dat een agent vragen heeft als er een louche wagen voor de deur geparkeerd staat van iemand die net vrij is onder voorwaarden.
Voorwaarden zijn namelijk geen contact met slachtoffer hebben , actief werk zoeken , de afspraken opvolgen van de justitie assistente en bij verhuis het nieuwe adres melden bij de politie.

De auto die daar stond heb ik eerder al voor de afspraak met de wijkagent begin deze maand aangegeven omdat ik tijdens het kopen van onderdelen voor de auto (ik heb hobby met auto’s) deel 2 kwijtgeraakt , diezelfde wijkagent heeft een controle op verlies van inschrijvingsbewijs op het voertuig gedaan en mij dan gevraagd om dit zo snel mogelijk inorde te brengen , ik ben ondertussen gaan zoeken in de regio van mij voor een tijdelijke prive staanplaats of garage maar dit is wat moeilijker dan gedacht en ondertussen stond de auto gewoon op de bewoners parking van de residentie waar ik woon , ik heb dit ook aangegeven dat ik actief met de oude eigenaar opnieuw in contact sta omdat de auto nog niet kon ingeschreven worden op mijn naam wegens dus dat verlies van Deel 2 en normaal de politie Zelzate (waarvan de oude eigenaar is daar al een aangifte heeft gedaan en ik die volgende week maandag zal ophalen) ik heb ondertussen nu de auto weggetakeld op een privé terrein waar die wettelijk mag staan zonder probleem dat is vandaag na de afspraak direct inorde gebracht zols gevraagd , maar dit gaat toch helemaal niet om de intake van mijn voorwaarden ( dit loopt al 1 jaar al) ik heb altijd zeer beleefd geweest tegen die agent nooit een probleem gehad zowel met de politie hier als de politie in Kortrijk. Maar dat hij dan op die manier op mij roept als ik vraag waarom de informatie over mijn auto belangrijk is voor dit intake gesprek dan word hij daar boos op als dit blijf vragen ? Ik heb 3-4x intakes gehad en werd daar nooit op gevraagd vanwaar en hoe ik mij voertuig heb kunnen bekostigen en dergelijke. Ik vind het raar dat hij dan roepend in me huis dan zo reageert, dus heb ik hem eruit gestuurd omdat ik dit enorm onrespectvol vind , heb dan ook direct erna gebeld naar de hoofdinspecteur en gevraagd als een andere agent die rustiger kan zijn me intake verder kan zetten maar werd geweigerd en gezegd dat ik weigerde vragen te beantwoorden terwijl het hele vragenblad is ingevuld voor dat de vraag over me auto’s werden gesteld. Vind dit niet correct , ik heb altijd meegewerkt met alle intakes die ik afgelopen jaar had waarom zou ik me vrijheid riskeren om nu plots diezelfde vragen niet meer te antwoorden terwijl ik ze wel heb beantwoord?
Er werd gevraagd naar me inkomsten opleiding hobbys en met wie ik woon heb daarop alles geantwoord goed en wel .

Thomas_A

#6 , 24 sep 2024 08:29

Als u iemand vraagt het huis te verlaten en het intakegesprek was nog niet afgelopen, is dat inderdaad weigeren op alle vragen te antwoorden.

Dat u niet kan kiezen met wie u dat gesprek heeft, is ook logisch.

Ondanks uw lange uitleg: die auto stond daar niet reglementair. Punt. En als u onder voorwaarden staat, kan u zich op dat vlak niets permitteren.

Beter even op de tanden bijten, vriendelijk zijn en rustig antwoorden. Ik heb nog nooit geweten dat 1 persoon in een gesprek begint te roepen zonder escalatie van emoties langs beide kanten.

Mariaelisab2003
Topic Starter

#7 , 25 sep 2024 14:02

Het punt is dat het intake gesprek al afgelopen was met alle vragen die op het blad stonden beantwoord waren , na de standaard vragen van de intake begon hij over mijn auto , dus vroeg ik wat het belang ervan is om dit te vragen als dit nooit is gevraagd geweest bij me vorige intakes ? Waarop de agent op mij begon te roepen en ik hem uit me huis heb gezet, ik ben niet iemand die snel op agressie of roepende personen terug zal roepen zeker omdat ik weet dat politie dat op een verkeerde manier zal aanpakken wegens verleden , daarom kies ik ervoor om altijd rustig te reageren nadat ik uit de gevangenis vrij ben gelaten onder voorwaarden. Hoe dat ik me voorstel wat weigeren op vragen is dat ik hem de volledige intake niet heb laten invullen wat niet waar is ik heb zelf gezien dat het blad van de intake die hij bijhad met de vragen volledig en wel is ingevuld geweest.

Diezelfde agent is de volgende dag komen controleren als de auto weg was (wat ik al de dag zelf inorde heb gebracht) en had dan een normaal gesprek met me kunnen uitvoeren ? Ik begrijp dat agenten ook mensen zijn en er dagen zijn dat die ook zich niet opgemal voelt maar daardoor ben ik diegene die problemen zal hebben omdat dien zijn dag niet heeft gehad ? Uiteindelijk had hij los gisteren van de intake nogmaals die vragen aan me gesteld en ik dan gewoon ze heb beantwoord, moest de agent op een professionele manier zijn werk doen had hij op normale manier een antwoord kunnen geven op mijn vraag dat dit voor het belang van de onderzoeksrechter en onderzoek is , dan zou ik dit niet in vraag stellen meer maar het is de eerste agent en eerste intake die de vraag had gesteld over me voertuig en daarom dat ik dit raar vond wat toch normaal is ?

Mariaelisab2003
Topic Starter

#8 , 25 sep 2024 14:07

Ik ben gewoon bezorgd dat die agent gewoon een blanco blad zal indienen terwijl ik 100% zeker weet dat alles ingevuld stond , me vrouw zag dat ook.

Thomas_A

#9 , 26 sep 2024 03:50

De politie zal wel beslissen wanneer de intake afgelopen is, niet u omdat het vragenblad vol is.

U heeft de wagen in orde gebracht, maar op het moment van de opmerking mocht hij niet zonder inschrijving op de openbare weg staan. Terecht dus dat daar een opmerking over gemaakt werd.

Mariaelisab2003
Topic Starter

#10 , 26 sep 2024 23:55

Waarvoor dient dan een blad met die vragen dan ? Gewoon zo ? Nee toch ? Een agent geeft geen recht om te gaan roepen zonder geen enkele reden als ik gewoon een vraag terugstel over zijn vraag om dan terug de volgende dag op normale manier diezelfde vragen te gaan stellen op een rustige manier ? Vind het toch wel heel raar om dan op de intake zo reactie te gaan geven op mij en wanneer de intake er niet meer is de vragen opnieuw te stellen maar dan rustig ?

LeenW

#11 , 27 sep 2024 08:33

Ik zou geen kwestie maken van de toon van het gesprek. Meer dan waarschijnlijk gaat de agent een ander verhaal hebben, bv. dat hij de vragen sneller en directer begon te stellen omdat u weigerde te antwoorden.

Het enige dat hier telt is dat het gesprek niet werd afgewerkt. Ik zou nogmaals contact opnemen met de hoofdinspecteur, uitleggen dat u intussen begrijpt waarom er vragen over de wagen werden gesteld en hier dan ook op wil antwoorden en dat u dan ook graag nog een kans wil om het gesprek af te werken.

Issued

#12 , 27 sep 2024 10:31

1. Is het een standaard voorwaarde dat men moet meewerken met de gerechtelijke overheden?

2. Is het een standaard voorwaarde dat men geen strafbare feiten mag plegen?

Zou raar zijn als de politie u geen vragen stelt over de strafbare feiten die u aan het plegen bent ten tijde van de intake?

Terug naar “Stel een vraag”