Combineren jobs als statutair ambtenaar

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Idontneedtherapy
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Combineren jobs als statutair ambtenaar

#1 , 12 sep 2024 11:52

Dag allen,

Ik werk momenteel full-time als statutair ambtenaar bij de federale overheid. Ik zou bij een hogeschool kunnen beginnen werken voor een opdracht van 20%

Ik ben van plan om 4/5de aan te vragen via verminderde prestaties wegens persoonlijke aangelegenheden. Dit zou wellicht pas kunnen ingaan op 1/12/24. De opdracht bij de hogeschool start al op 1/10/24.

Het is mij onduidelijk of ik twee maanden aan 120% kan werken. Is dit mogelijk als ambtenaar?

Als statutair ambtenaar moet ik bij de FOD cumulatie aanvragen. Ik mag de tweede job niet uitoefenen 'tijdens de uren dat ik dienst heb'. Mag ik dan werken op dagen dat ik verlof neem, of enkel op de 1/5de dag?

Mijn personeelsdienst antwoordt nogal uit het buikgevoel, en wat ik vind aan KB's helpen me niet echt vooruit, dus ik hoop hier iemand te vinden met kennis van zaken.

Alvast bedankt

Marcus Aurelius

#2 , 13 sep 2024 22:32

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LeenW

#3 , 13 sep 2024 23:49

Ik neem aan dat de wetgeving grotendeels gelijkloopt, maar bovenstaande link verwijst naar Vlaamse ambtenaren terwijl TS federaal ambtenaar is.

Reclame

Marcus Aurelius

#4 , 14 sep 2024 15:09

De link werd doorgegeven voor de basisprincipes. Hij kan hieruit zijn vragen samenstellen om aan zijn HR-dienst te stellen. Ik wil wel even meegeven dat je in de meeste situaties voorafgaand toestemming moet vragen. Ik zie echter in een onderwijsopdracht niet onmiddellijk een probleem voor de waardigheid van het ambt. Als federaal ambtenaar wordt hij geacht zijn ambtelijke plichten te kennen. Inmiddels heb ik het opgevraagd aan een prof die hier meer over kan weten. Ik neem niet aan, maar ik check.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Stel een vraag”