Hyp. krediet en SSV: voorwaarden via mail bindend? Wijken af van aanbodbrief

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Eerstekoper
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Hyp. krediet en SSV: voorwaarden via mail bindend? Wijken af van aanbodbrief

#1 , 11 sep 2024 15:30

Ik heb een lagere rente gekregen met als voorwaarde een schuldsaldoverzekering (SSV), brandverzekering en loondomiciliëring bij dezelfde bank. Als er echter een medische bijpremie komt en mijn SSV-premie stijgt, is een aanbod van een andere bank met een hogere rente maar zonder verplichte verzekeringen voordeliger zijn.

De bankmedewerker zei per mail dat ik niet verplicht ben de SSV bij hen af te sluiten als er een bijpremie is omwille van medische redenen, en dat ik dan toch de lagere rente behoud, mits ik aan de andere voorwaarden voldoe. Ik heb dit bij haar opnieuw afgetoetst om zeker te zijn dat ik haar correct begreep en ze heeft dit per mail bevestigd.

Deze voorwaarden staan echter niet in de aanbodsbrief die nu werd opgemaakt. Is de mail van de bank bindend? Ik heb nog niets ondertekend.

Ik weet dat er een wetswijziging is voor hypothecaire kredieten vanaf 1/07/2024, maar volgens mij is dit niet van toepassing.

basejumper

#2 , 11 sep 2024 19:30

Het aanbod document is het bij wet voorziene document dat de voorwaarden van het aanbod bevat. Als de voorwaarden wijzigen dient er ook een nieuw aanbod document te worden afgeleverd. Anders blijft het voorgaande geldig.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”