Op woe 14/08 was ik gewettigd afwezig, ik heb het attest hiervoor bezorgd aan mijn personeelsdienst op ma 19/08.
Volgens hen 'te laat', want volgens het arbeidsreglement moet "het geneeskundig getuigschrift uiterlijk de tweede werkdag (maandag tot en met vrijdag) volgend op het begin van de werkonderbreking als volgt aan de personeelsdienst worden bezorgd’."
Nu zowel 15/08 was een officiële feestdag maar was voor onze organisatie 16/08 een verplaatste feestdag.
Mij inziens tellen feestdagen niet als werkdagen zoals gedefinieerd in 'Het nieuwe artikel 1.7, van boek 1 van het Burgerlijk Wetboek definieert het begrip werkdagen als zijnde alle andere dagen dan wettelijke feestdagen, zondagen en zaterdagen.’. En is mijn attest dus wel tijdig binnen.
Na mijn respons ontvang ik dit:
'Volgens de interne procedures opgenomen in het ziektereglement moet een attest uiterlijk de tweede werkdag (maandag tot en met vrijdag) volgend op het begin van de werkonderbreking bezorgd worden aan de personeelsdienst. Hierbij zijn feestdagen of vb dagen loopbaanonderbreking niet uitgesloten. Het burgerlijk wetboek is niet van toepassing voor regelgeving personeelszaken.'
Klopt dit? Er staat nergens in het arbeidsreglement gespecificeerd dat feestdagen ook tellen als werkdagen en dan zou men er toch vanuit gaan dat een hogere wet van toepassing is op deze zaken?
Of ben ik zo verkeerd?