Hallo. Mijn woning is verkocht en het ontwerp van compromis is klaar.
Ik had graag geweten, hoe ik volgende formulering in het compromis moet interpreteren :
"Het goed wordt verkocht zonder waarborg voor alle zichtbare en verborgen gebreken, zowel van de constructies, de grond,
als de ondergrond. De verkoper verklaart geen verborgen gebreken te kennen"
Betekent dit dat ik als verkoper niet aansprakelijk ben bij zichtbare en verborgen gebreken of juist wel ?
Verder staat in de compromis ook dat "de koper verklaart dat hij het gekochte goed bezocht heeft, de staat ervan voldoende kent en er geen nadere of
uitvoerige beschrijving van verlangt."
Is deze passage gelinkt aan de clausule dat de woning verkocht wordt zonder waarborg voor zichtbare en onzichtbare gebreken ?
De reden waarom ik dit vraag is de volgende : op 2 plaatsen in de woning is anti stralingsverf aangebracht, om die plaatsen in de woning af te schermen tegen laagfrequente straling van stopcontacten en electrische leidingen. Dit heb ik gedaan om gezondheidsredenen. Aangezien deze verf een koolstofverf is, en dus zwart is van kleur, werd boven de verf plamuur gespoten, om dan de muren te verven. Dit verven is nooit gebeurd, want om gezondheidsredenen heb ik de woning moeten verkopen om te verhuizen naar een klein appartement. Deze verf is een geleidende verf en er is dus op verschillende plaatsen extra aarding voorzien via een aardingskabeltje en aardingsplaatje. Op verschillende plaatsen kun je ook nog zwarte vegen zien rond de aardingsplaatjes.
Naar aanleiding van de verkoop, heb ik een nieuwe electrische keuring laten doen, heb het bovenstaande ook meegegeven en mijn electrische keuring is dus conform verklaard.
Nu maak ik mij voortdurend zorgen. Ik heb heel kritische kopers.
Kan dit als een verborgen gebrek beschouwd worden ? Ik ben van mening van niet, want het staat een normaal gebruik van de woning niet in de weg.
Hoe kan ik mij verdedigen moest de koper hierover opmerkingen maken ? Ik ben graag goed voorbereid.
Dank voor wie mij wat extra informatie of geruststelling kan geven.