Graag had ik info ontvangen over de 'redelijke' termijn voor het ontvangen van de eindfactuur van een advocatenbureau.
We vroegen advies bij een bureau maar nadat bleek dat ze ons aan het lijntje hielden en ons niet correct informeerden zegden we per direct de samenwerking dd17/04/2023 stop. het Dossier werd gesloten op 20/04/2023, gezien de gebrekkige communicatie, die desondanks duidelijke vraag niet naar mij maar naar mijn echtgenote (slechte opvolging) werd een factuur na herinnering betaald op 28/06.
Ruim 7 maanden na datum, 13/11/2023, werd ons (wederom niet op het gevraagde adres) een eindfactuur bezorgd voor ruim 1300€.
Ik reageerde op 25/11/2023 dat ik dat niet vond kunnen gezien de redelijke termijn, de niet gevraagde prestaties de hoge kosten ifv een eenvoudig dossier en de niet geheel correcte informatie.
Nu, op 8/8/2024 krijg ik een dreigend antwoord dat ik moet betalen of dat er anders verdere stappen worden ondernomen.
Dat is wederom 8,5 maand na mijn laatste reactie en dus ruim 15 maand na het stopzetten van de samenwerking.
Wat zijn mijn kansen indien ik weiger te betalen, wat zijn de beste stappen om te ondernemen? Ben ik juist deze manier van werken behoorlijk bij het haar gegrepen te vinden?
Alvast dank voor een constructief antwoord.
mvg