Beste
In mijn studentenkotcontract staat vermeld dat het kostenforfait het individuele verbruik van water, elektriciteit, verwarming, en gebruik van de gemeenschappelijke keuken, wc’s, traphal en internetverbinding omvat. Dit bedrag is een forfaitair overeengekomen all-in vergoeding voor deze kosten, die een normaal gebruik van deze kosten dekt, zonder afrekening aan het einde van elke verbruiksperiode. Indien de Huurder door buitensporig gebruik het normale volume energie/water/internetoverschrijdt, wordt dit extra verbruik aan het eind van het contract aangerekend.
De verhuurder wilt ten eerste niet verduidelijken wat een normaal volume/verbruik EWG en internet inhoudt.
Daarnaast zijn er zogezegd geen individuele meters en heeft men mij ook mondeling verteld dat de meterstanden niet genoteerd kunnen worden bij aanvang en eind van de huurperiode. Mag men wettelijk gezien weigeren de meterstanden op te nemen en bij te voegen aan de plaatsbeschrijving?
Als er geen individuele meters zijn voor het verbruik van elektriciteit, gas, internet en water, mag men mij dan extra verbruik aanrekenen aangezien men niet kan aantonen dat ikzelf buitensporig het normale gebruikersvolume overschreden heb? Men zal hierbij dan het totale verbruik van zo'n 150-tal personen verdelen door het aantal huurders waarbij ik dus moet betalen voor het extra verbruik van een ander.
Ik heb op mail het volgende staan; 'zoals besproken op kantoor betaal je een forfait van 85 euro aan kosten en er worden geen extra kosten aangerekend bij meer verbruik etc...'. Kan ik op basis van deze mail en de onduidelijkheden in het contract weigeren te betalen voor extra verbruik?
Mag men mijn huurwaarborg hiervoor inhouden en kan men mijn ouders deze kosten aanrekenen indien het contract vermeld dat zij borg staan voor mijn woonkosten wanneer zijzelf het contract niet ondertekend hebben?
Alvast bedankt voor uw hulp.