Leurderskaart nodig bij wafelenbak?

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
victor.2004
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Leurderskaart nodig bij wafelenbak?

#1 , 25 jul 2024 17:17

Hey.
Ik zou graag een wafelenbak ofzo doen voor het plezier [maar ook beetje voor inkomst]. Dit zou ik doen door een fiche te maken en op Facebook en insta te zetten.
Maar dan nu. Heb ik hier een leurderskaart voor nodig.

Extra info: ik ben geen zelfstandige ofzo. Doe het volledig uit mezelf.

Grtj victor

Sirkii

#2 , 25 jul 2024 18:10

Wafelbak voor ht goede doel (scouts, giro, …) vereist geen leurderskaart. Voor eigen gewin ligt dat anders. Ik zal alvast je wafels niet kopen: er zijn genoeg studentenjobs. …..

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jul 2024 18:23

Iemand die iets maakt en verkoopt voor zichzelf, los van goed doel (rechtstreeks of via event zoals Warmste Week) of een bestaande vereniging, wordt als zelfstandige beschouwd.

Leurderskaart is nog het minste van je zorgen. Die kon je gewoon online aanvragen als zelfstandige en is sinds 1 april van dit jaar zelfs afgeschaft.

https://www.vlaanderen.be/machtiging-to ... -leurkaart

Inschrijving als zelfstandige en aansluiting bij een sociaal secretariaat om sociale bijdragen te betalen zijn wel nodig. Om nog maar te zwijgen van FAVV erkenning als u zelf voeding bereid. Kans op controle ter plaatse is heel klein, maar als ze toch zouden langskomen zal uw privé-keuken hoogstwaarschijnlijk niet voldoen. Reken hier ook maar een kleine 200 euro per jaar voor, zelfs als u geen enkele wafel verkoopt.

Verder is er bv. ook nog een vast bedrag provinciebelasting, met uitzondering van Vlaams-Brabant als ik me niet vergis.

Met een flexijob bij een wafelbakker ga je zeker meer overhouden.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”