Service van slechte kwaliteit door een officiële autodealer

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
ZevsAres
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Service van slechte kwaliteit door een officiële autodealer

#1 , 19 jul 2024 17:44

Dag Allemaal. Bij voorbaat excuses voor mijn Dutch.

Ik kwam een ​​vervelende situatie tegen. Ik ging voor de keuring en werd op drie punten geweigerd:
1. Lambdawaarde buiten afstellingscriteria 1 +/- 0.03 of niet overeenkomstig specificaties fabricant
2. Breedtelichten. Amerikaanse lampen vooraan, die niet vanzelf mogen oplichten als je de dimlichten aanzet.
3. Er is een stukje van de splitter afgebroken (kan verwondingen veroorzaken)

Ik ben meteen naar de officiële dealer gegaan. Het tweede en derde punt zijn gecorrigeerd door een nieuwe splitter aan te schaffen en de Amerikaanse lampen uit te doen. En het eerste punt werd volgens de verklaring van de meester geëlimineerd door het vervangen van twee lambdasondes, wat mij 450 euro kostte (in totaal kostte het 850 euro voor alles).

Ik ga voor de tweede keer naar keuring, ze vertellen mij dat het lambda getal ook te hoog is. Het bleek geen probleem te zijn met de sensoren en ik betaalde gewoon 450 euro. Wat zegt de wet en de praktijk hierover? Als hetgeen waarvoor ik betaald heb mijn probleem niet oplost, heb ik dan het recht om mijn geld terug te eisen?

Thomas_A

#2 , 19 jul 2024 19:07

Op zich is dat niet zo’n rare manier van handelen.

Een volledige diagnose of de sonde defect is of er een ander probleem is zou misschien evenveel kosten. Dan is het handiger eerst voor het meest voorkomende defect te gaan en dar onderdeel te vervangen.

Heb je pech, moeten ze toch verder zoeken.

Issued

#3 , 20 jul 2024 00:03

Gezien je over je splitter spreekt en over Amerikaanse lichten...
Toevallig zelf een andere uitlaat gestoken? Eentje zonder katalysator of einddemper en dan voor de keuring terug naar origineel? Zulke zaken kunnen problemen met de lamda waarden veroorzaken.

Reclame

ZevsAres
Topic Starter

#4 , 20 jul 2024 16:21

Gezien je over je splitter spreekt en over Amerikaanse lichten...
Toevallig zelf een andere uitlaat gestoken? Eentje zonder katalysator of einddemper en dan voor de keuring terug naar origineel? Zulke zaken kunnen problemen met de lamda waarden veroorzaken.
Ja, er is een andere uitlaat. Vreemd dat de dealer er niet aan heeft gedacht om de katalysator te controleren...

Terug naar “Stel een vraag”