Overeenkomst uitgevoerd dan weer niet getekend

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
NBSFV87
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overeenkomst uitgevoerd dan weer niet getekend

#1 , 15 jul 2024 07:26

Beste,

Enkele jaren geleden sloot ik een overeenkomst met de ex en tevens medeouder van onze kinderen, met behulp van een erkende bemiddelaar. Die bemiddelaar werd uiteraard betaald a ratio van 50% door beide partijen.

Overeenkomst werd uitvoerig besproken. Zowel per sms als per email heeft de ex zijn aanvullingen en verbeteringen doorgegeven. Daarna werd die overeenkomst grotendeels uitgevoerd door ex.

Sinds vorig jaar is het uiteindelijk voor de rechtbank gekomen. Advocaat tegenpartij beweert dat geen handtekening aanwezig is en dus overeenkomst ongeldig. Eigen advocaat zegt het zo te laten omdat tegenpartij ter kwade trouw is.

Dat brengt heden een hoop problemen met zich mee, aangezien uitgevoerde betalingen dan volledig herberekend moeten worden.

Dit brengt ons dan naar volgende level: gezien gemeenschappelijke schulden die ikzelf heb voorgeschoten, dan door vonnis en "onbestaande overeenkomst wegens niet getekend" hoop schulden van ex dan nooit betaald zijn geweest door alles her te berekenen... kan ik voor de burgerlijke rechtbank dan wel zo'n overeenkomst, uitgevoerd, via sms en email aanvaard, dan wel laten gelden?

Is het werkelijk zo dat een overeenkomst, welke is uitgevoerd voor een bepaalde periode, enkel wegens ontbreken van een handtekening ongeldig is? Mijn inziens niet (wegens wil van beide partijen als inschakeling van bemiddelaar) en akkoord via sms/mail. Familie rechtbank wilde er niets van weten.

P.s. vonnis is van familierechtbank.

Thanks!

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jul 2024 07:33

Uitvoeren van de verplichtingen in een overeenkomst kan ook indicatie van een akkoord zijn. Echter, onmogelijk te bewijzen dat dit de definitieve goedgekeurde versie is en er later niet verder onderhandeld is.

Ik snap vonnis dus wel.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”