Beste,
Ik werkte sinds 8 maand bij een consultancy bedrijf, waarvan de laatste 2.5 maand zonder project ('op de bank'), vandaag ben ik plotsklaps op staande voet ontslagen met opzegvergoeding maar moest per direct het gebouw verlaten en laptop afgeven.
De reden die ze initieel gaven was de mindere feedback van het vorig project dat stop was gezet (deze is uiteindelijk volledig weerlegd geweest op de moment zelf en latere communicatie heeft ook uitgewezen dat er andere niet zo koosjere redenen waren van de klant voor het eindigen van het project.) en dat ze vonden dat er in de laatste 2.5maand geen verbetering in mijn kennis/gedrag was.
Echter, een paar maand geleden liet ik weten (ivm zwangerschapsverlof van een collega) dat mijn vriendin zwanger was, en tijdens het exit gesprek werd het duidelijk dat de echte reden voor mijn ontslag mijn vaderschapsverlof is, en de moeilijkheid om mij ondertussen nog op een project te krijgen door het vaderschapsverlof.
Het verlof zelf was nog niet aangevraagd, maar is er juridisch gezien een mogelijkheid om mijn ontslag aan te vechten?