ik weet even niet waar ik moet beginnen dus schets ik even mijn gezinssituatie
ben getrouwd geweest , uit dat huwelijk is een kind ontstaan (dat totaal geen contact met me wil hebben en ze heeft een zoon die ik niet mag zien , mijn kleinkind dus ) en ik ben jaren geleden gescheiden
Dan ben ik een aantal jaren geleden hertrouwd
ikzelf ben enig kind dus ik heb broers noch zussen . ik ben de naakte eigenaar van het huis van mijn ouders ( mijn vader had het huis voor hij met mijn moeder trouwde en hij heeft aangegeven dat het van mij is moest hij sterven , hij is helaas al jaren geleden overleden )
ikzelf ben getrouwd met scheiding van goederen
Nu heb ik een tijd geleden mijn testament opgesteld , het huis van mijn ouders zou ik aan mijn dochter geven en het huis waar ik nu in woon aan mijn kleinzoon . Mijn man mag in het huis blijven wonen tot hij sterft , dat staat zo in mijn huwelijkscontract dus mijn dochter kan hem na mijn dood er niet uitzetten
Nu is mijn vraag : ik moet dus het geld dat ik heb in twee delen als ik sterf want ik ben verplicht mijn dochter haar deel te geven
Als mijn kleinzoon mijn huis erft dan moet hij succesierechten betalen en als er geen geld genoeg over is voor die successierechten te betalen wat gebeurd er dan ? Kunnen ze dan mijn man uit het huis zetten ? Hoe zit dat met mijn kleinzoon ? Hij is nog minderjarig ( 11 jaar )
ik pieker me gek en weet me geen raad . Kan iemand me aub hier een antwoord op geven ?
Dank U wel . ik zie mijn kleinzoon helaas niet maar ik zou toch willen weten wat er gaat gebeuren moest ik plots overlijden