Kan bewindvoerder 3procent nemen als getrokken persoon(onbekwame) een erfenis ontvangt ?.Dit beschouwende als inkomen .
Kan hij 3 procent nemen over interesten van spaarboekjes ??.Ook dit beschouwend als inkomen ?
Wat een taal? Is dit een vraag?
Op bovenstaande vraag zal ik je nogmaals antwoorden:
- Kan de bewindvoerder 3 % als vergoeding afnemen van een erfenis, die de onbekwame ontvangt: Neen en ik zeg nog eens NEEN.
- Kan hij 3 procent nemen over interesten van spaarboekjes ??.Ook dit beschouwend als inkomen ? Neen en ik zeg nog eens NEEN.
Bovenstaande zijn geen inkomens, die vatbaar zijn voor vergoeding tegen 3 % .
Op welke inkomens kan de bewindvoerder zich wel 3 % toeëigenen?
- brugpensioen, pensioen, ziekte-uitkering, loon uit werken (maar zal niet meer kunnen werken aangezien hij onbekwaam is), invaliditeitsuitkering.
Bij het forumonderdeel "Stel een vraag" spuug je je gal uit over bewindvoerders en informeer je de overige lezers dat je er heel veel van weet. Ook via pb's liet je me dat weten.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 51&t=62136" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch ken je de basisprincipes niet van bewindvoering en geef je foutieve informatie door aan lezers.
Een advocaat-bewindvoerder, aangesteld door de vrederechter moet zijn boekhouding niet verantwoorden aan de familie. Hij moet enkel zijn boekhouding verantwoorden aan de vrederechter.