Erfenis

Jotie
Topic Starter

Erfenis

#1 , 28 mar 2007 13:52

Beste,

Stel dat ik morgen overlijd, dan gaat mijn bezit naar mijn beider ouders, aangezien ik nog geen kinderen heb.
Ik heb echter sinds 7 jaar geen contact meer met mijn moeder aangezien zij dit niet wenst (mijn ouders zijn verwikkeld in een vechtscheiding).
Is het op een of andere manier mogelijk dat ik ervoor zorg dat zij niets kan erven van mij?

Alvast bedankt!

MVG,

Jotie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 28 mar 2007 17:38

Ik veronderstel dat ge niet getrouwd bent :
- elk van uw ouders erft minstens 1/4 ; elk de helft indien u geen testament hebt
- indien U broers en/of zussen hebt , hebben de ouders beiden 1/4 en verdelen uw broers en zussen de andere helft gelijkmatig.
Indien U getrouwd bent , kan U uw ouders onterven ten gunste van uw echtgenoot.
Indien er dus geen afstammelingen zijn , zijn uw ouders uw dichtste familieleden en dan kan je ze niet onterven.

wolf2

#3 , 29 mar 2007 22:15

Ik bevestig.
Bemerk dat het wederzijds is: de langstlevende van uw ouders kan u als kind evenmin volledig onterven (de eerststervende kan er wel voor zorgen dat u niets krijgt).

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”