Ik ben ??n van de meerdere voogden en toeziende voogden binnen de familie; rechtlijnig als ik ben wens ik die verantwoordelijkheid niet uit de weg te gaan en nog veel minder misbruik te maken van de mogelijkheden die zich aandienen.
Om die redenen maak ik dan ook zeer bewust gebruik van mijn spreekrecht bij de Vrederechter; mede daardoor en na meerdere zittingen is de Vrederechter tot het inzicht gekomen dat er gelden moeten gerecupereerd worden .. ten bate van de pupillen onder de voogdij .. en dit uit het vermogen van de niet opengevallen nalatenschap (onverdeeldheid).
Anders gezegd, er is sprake van ongeoorloofde vermogensvermenging.. een gegeven dat bij niet-doen (op termijn) zou resulteren in een persoonlijke verrijking van o.m. de voogden en de toeziende voogden!
Kent iemand er analoge voorbeelden en wat voor een beslissing werd er toen genomen?!
Maar nu komt de belangrijkste vraag.
Men streeft er naar om m'n eerbare houding af te straffen.. door de overige voogden en toeziende voogden te bevoordelen via max. 1/4 van het beschikbare gedeelte!
Nu moet u weten dat de overlevende hoogbejaarde ouder zeer erg be?nvloedbaar en van hun afhankelijk is!
Kan dat allemaal zo maar?
Kan dergelijke schenking (via een testament) vernietigd worden?
Kan er afgezien daarvan een tegeneis ingediend worden op grond van "laster, eerroof en misbruik van vertrouwen"?