gevolmachtigde onder druk

buddy07
Topic Starter

gevolmachtigde onder druk

#1 , 26 okt 2009 18:11

Situatie is als volgt: Ik was de gevolmachtigde gedurende 10 jaar van een familielid zonder kinderen. Ik heb al haar betalingen geregeld en er ook voor gezorgd dat alles onderling reeds verdeeld was net voor de dood van die persoon. De overige familie, die trouwens nooit achter die persoon hebben gekeken tot net voor haar dood, wil nu dat ik de rekeningen van de voorbije 5 jaar van naaldje tot draadje ga uitleggen. Hebben ze daar een wettelijke basis voor?
Het familielid zonder kinderen was een tante van ons en haar man was reeds lang overleden.
Graag jullie advies.
Ik waardeer dit ten zeerste...
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 28 okt 2009 15:46

“Art.1993.Ieder lasthebber is gehouden rekenschap te geven van de uitvoering van zijn opdracht, en aan de lastgever verantwoording te doen van al hetgeen hij krachtens zijn volmacht ontvangen heeft, al was ook het door hem ontvangene aan de lastgever niet verschuldigd.”(Burgerlijk Wetboek).

Als rechtsopvolgers van de lastgever kan de ‘overige familie’ dus eisen dat u rekenschap geeft en verantwoording doet.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

pietje

#3 , 28 okt 2009 16:08

Buddy07, wat bedoel je met "alles onderling reeds verdeeld was net voor de dood van die persoon"?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”