Hallo beste forumleden, Hoewel ik een wettelijke zoon ben van mijn biologische vader heeft deze mij sinds mijn geboorte verstoten, met als gevolg dat ik al tientallen jaren van hem vervreemd ben en al die tijd geen contact meer had. Gezien de leeftijd die hij intussen zou moeten hebben is de kans heel erg klein dat hij überhaupt nog in leven is.
Aangezien in België een ouder nooit volledig een erkend kind kan onterven ging ik er van uit dat ik automatisch zou worden verwittigd in geval van overlijden. Intussen ben ik daar niet meer zeker van... Het kan dus zijn dat mij een erfenisdeel wacht waar ik geen weet van heb. Het is niet zo dat ik speciaal op de erfenis zit te azen van een vader die nooit naar me heeft omgekeken, maar mijn princiepskwestie is deze: ik heb een oudere broer in leven (met wie ik al evenmin contact heb) die ik niet gun dat hij de enige erfgenaam zou zijn in geval van overlijden. Hij zou mij zeker niet verwittigen indien dat het geval was. Omdat ik er van uit ga dat mijn vader eventueel wel nog in leven is wilde ik via het rijksregister zijn adres opzoeken maar ook dat lijkt niet mogelijk...? Heb ik als kind niet het recht om te weten te komen of hij reeds overleden is en zo neen, wat zijn verblijfplaats is? Dank bij voorbaat voor jullie inzicht!