Mijn vader is jaren geleden overleden, maar de notaris heeft mij niet op de hoogte gesteld.
Moeten alle erfgenamen zich laten vertegenwoordigen door hun eigen notaris voor de erfenis, of is het niet de taak van de notaris om alle erfgenamen te contacteren?
Pas na vele jaren kon ik eindelijk de contactgegevens van de notaris bemachtigen, nadat de overgebleven erfgenamen deze geweigerd hadden.
Na contact opgenomen te hebben met de notaris, meldde deze mij dat mijn broer, waarmee ik al decennia geen contact meer heb gehad, de administratie van de erfenis heeft afgehandeld. Mijn broer heeft mij echter niet op de hoogte gesteld van de resultaten.
Er zou een online vergadering hebben plaatsgevonden om de erfenis te bespreken, waarbij iedereen aanwezig was behalve ik, maar ik werd niet op de hoogte gebracht van het feit dat deze plaatsvond.
Tot op heden heb ik nog geen enkel resultaat van de erfenis ontvangen, noch mijn deel van de erfenis, van zowel de notaris als mijn broer.
Mijn vragen:
Heeft een notaris een meldplicht?
Kan ik een klacht indienen tegen de notaris en mijn broer vanwege het feit dat ze mij niet op de hoogte hebben gesteld van de erfenis, en kan ik een schadevergoeding eisen?
Moeten alle erfgenamen toestemming geven als de verdeling van de erfenis en de administratie door iemand anders wordt afgehandeld?
Moeten alle erfgenamen toestemming geven om de rekeningen te deblokkeren, of kan de weduwe de rekeningen zelf deblokkeren en met het geld ervandoor gaan? Want dat is wat er nu is gebeurd.