erfrecht minderjarige

nadayle
Topic Starter

erfrecht minderjarige

#1 , 31 mar 2009 23:23

enkele jaren geleden ben ik van mijn huidige man weggegaan en een nieuwe relatie begonnen uit die relatie is een kind geboren die nu 7 jaar is helaas is deze relatie spaakgelopen maar het contact is wel gebleven mijn dochter ging soms op weekend bij haar papa en ik ben terug bij mijn man
helaas is verleden maand haar echte papa overleden .
wat gebeurd er nu de meerderjarige kinderen hadden beloofd aan hun vader dat ze zeker gingen denken aan de kleine (hij was ziek en had dat de week voor zijn overlijden gevraagd)
de kleine staat op de doodsbrieven vermeld als dochter en op grafsteen
maar krijgt niks
nu had ik contact opgenomen met advocaat en ze zou haar erfenis niet kunnen opvragen alleen door het feit dat ze nog geen 12 jaar is
intussen zijn de oudste kinderen wel gans de erfenis aan het verspelen
kan dat zomaar
mijn dochter heeft toch ook haar rechten al is ze maar 7 en geen 12 wat doet dat eraan en tenslotte is ze haar papa kwijt.
kan iemand mij raad geven
grtz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 01 apr 2009 14:25

Neem contact op met een notaris. Het feit dat uw dochter minderjarig is , mag geen rol spelen om niet te erven. Zelfs ongeboren kinderen komen in aanmerking voor erfenis.
Er kunnen wel andere elementen meespelen.
Was U gescheiden van uw man , toen uw dochter geboren is?
Heeft uw vriend haar erkend?
Zie vb. eens op haar geboorteakte , wie er als haar vader staat genoteerd.
Ik denk in zo'n geval altijd aan Delphine Boël. Iedereen weet nu wie haar echte vader is , maar haar moeder was getrouwd met een Boël toen Delphine is geboren. Deze laatste zal dan ook nooit erven van KA II (tenzij met testament).
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”