Om het verhaal verder te gaan...
Ondertussen mijn bankinstelling gevraagd om een copy van de betalingen die indertijd van mijn rekening werden gedaan, maar blijkt dat zij maar 10j terug kunnen gaan. Dit terwijl andere banken tot 25j terug gaan !!!
Mijn bankinstelling heeft dan een attest gemaakt waarop ze bevestigen dat ze die info niet meer hebben, en dit heb ik dan met een begeleidend schrijven aan het registratiekantoor gestuurd op 4 december 2014.
Waarop geen antwoord kwam.... tot nu begin januari... met de melding dat die verantwoordelijkheid overgedragen is naar de Vlaamse overheid en dat het inderdaad zeer moeilijk is om na 17j nog bewijzen te vinden. Maar toch willen ze een bijvoeglijke aangifte.
Meer nog, ze wijzen mij erop dat een lening aangegaan voor die aankoop op mijn naam alleen moet staan... terwijl de bank natuurlijk eiste dat mijn ouders ook mee tekenden als borg. Ah ja, anders kon de bank de woning niet verkopen moest er een kink in de kabel komen.
Als je die wet erop naleest dan is het toch zeer straf dat je dit na zovele jaren zou moeten bewijzen, terwijl op de moment van de gesplitste aankoop dit perfect te checken is door de registratie !!! Ze checken wel of je genoeg betaald hebt en de verdeling VG/NE, dan moet men toen toch ook gechecked hebben of die gelden van mijn rekening kwamen ???
In ieder geval zoek ik een advokaat die terzake ervaring heeft want ik wil het hier niet zomaar bij laten. Op den duur zou ik nog erfenisrechten moeten betalen op mijn eigen spaarcenten en de door mij betaalde lening, en dit lijkt mij toch wel een brug te ver.
Zeker als je net een reportage hebt gezien over de sociale dumping in de transportsector waar een John Crombez leuk komt vertellen dat die firma's wel de wet overtreden maar dat ze daar niks aan kunnen doen !!!