Bedankt iedereen voor jullie spontane medewerking, maar door de vele verschillende en soms onduidelijke verklaringen ben ik wat in de war geraakt, mijn excuses daarvoor.
1-Ik zou daarom de juist te volgen procedure's willen kennen zodat ik niets over het hoofd zie en begrijp wat ik wil weten.
2-Men spreekt hier over boedelbeschrijving onder eed, maar wat is dat juist, wie moet die eed afleggen ? En valt waardepapieren, cash geld op rekening etc ook onder boedel ? onroerende goederen ?
3-Mijn broer heeft een onroerend goed uit die vennootschap ondertussen verkocht, en heeft de lening die daar op loopt niet vervroegd moeten terugbetalen van de bank, dat weten we van zijn ex-vrouw en ook tel. bevestigd door de directeur van een lokaal bankfiliaal en niet weder belegd. Is het belangrijk, om die bevestiging van de filiaal directeur ook op papier te hebben, om (indien nodig), aan te tonen dat er fondsen zijn om ons deel uit te betalen, of is dit niet belangrijk ?
4- Kan ik de bevestiging van de verkoop van dat onroerend goed ook op papier verkrijgen bij de notaris, of mag de notaris dat weigeren op grond van beroepsgeheim ? Of is het ergens anders op te vragen/downloaden, of is zo een document ook niet belangrijk ?
5-Mijn zus (ook benadeelde is gehuwd met een Brit, en woont in Engeland, waar moet zij die akte van bekendheid dan aanvragen ? De gemeente van het laatste officieel adres in België ?
6- Wat is nu het allereerste dat we moeten doen om hem in gebreke te stellen ? Aangetekend schrijven, met opmerkingen, bevindingen, en financieele eisen, en einddatum tot wanneer hij goedwillig kan betalen (ik dacht aan 30 dagen). Ondertussen akte van bekendheid aanvragen en wat is dan de volgende stap ?