dat zij hierdoor een gerechtelijke verdeling kan uitlokken, lijkt mij in de geschetste omstandigheden niet zo erg.
naar ik aanneem, hebben TS en zijn vrouw niets tegen de verkoop op zich, maar wel tegen het feit dat de opbrengst in de zakken van de 2 geldwolven zal verdwijnen.
in geval van gerechtelijke procedure lijkt er mij iets minder kans te zijn dat TS zijn vrouw bij den bok gezet zal worden.
Dit is wel héél kort door de bocht. De door TS geschetste omstandigheden bevatten geen elementen die erop wijzen dat de vrouw van TS zou benadeeld worden bij de verkoop van het huis van haar moeder, noch dat de opbrengst "in de zakken van de 2 geldwolven zou verdwijnen".
TS spreekt over totaal verzuurde familierelaties. Dan wantrouwt men al snel de motieven van de anderen. Voeg daarbij een gebrek aan kennis over hoe erfrecht juist in elkaar zit en men vreest al snel "bij de bok gezet te worden", zoals u het uitdrukt.
In deze situatie adviseren om niet te tekenen en zo een gerechtelijke verdeling uit te lokken, vind ik echt onverantwoordelijk.
Als de vrouw van TS vreest benadeeld te worden, kan ze advies inwinnen bij een notaris of advocaat.
ik ben niet juridisch actief en ik heb nul komma nul juridische kennis.
mijn "advies", zoals u dat formuleert, zijn slechts loutere overpeinzingen, niets meer en niets minder.
maar ik heb wel heel veel ervaring met dat soort familiekwesties, waar wantrouwen en gebrek aan kennis inderdaad vaak hoogtij vieren. en ik heb ook veel ervaring met bij den bok gezet te worden.
ik adviseer ook helemaal niet om een gerechtelijke verdeling uit te lokken.
anderen stellen dat dat het gevolg zou kunnen zijn van niet te tekenen.
in reactie nr 13 geef ik trouwens zelf aan dat een gerechtelijke procedure niet zaligmakend is.
naar mijn aanvoelen wordt de vrouw van TS mogelijks een beetje aanzien als het kneusje van de familie.
door niet te tekenen, zouden de anderen misschien wat minder hoog van de toren blazen als ze op hun blote knietjes om de handtekening van TS zijn vrouw moeten komen bedelen.
terwijl u de facto tegen TS zegt dat hij spoken ziet en dat zijn vrees volledig onterecht is, zonder dat u de door TS (niet door mij) als "geldwolven" omschreven personen kent.
u adviseert dus een minnelijke verdeling in een situatie met reeds "totaal verzuurde familierelaties", nog voor er over één euro gesproken is?? voor mij niet gelaten. veel succes!
Prietpraat is des duivels oorkussen.